Contractul este estimat la o valoare de 12,3 milioane lei (2,6 milioane euro), nu va fi impartit pe loturi si se va derula pe o perioada de 18 luni, de la data atribuirii, conform clubferoviar.ro. Criteriile de atribuire vor tine cont de cel mai bun raport calitate-pret, astfel ca pretul ofertei va avea o pondere de 40%, in timp ce componenta tehnica va avea o pondere de 60%. Lucrarile vor fi finantate din fonduri europene. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 ianuarie 2019, deschiderea ofertelor urmand a avea loc la aceeasi data.

Obiectivul contractului de prestari servicii „Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta”, este de a asigura solutia optima pentru executarea lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanta, atat din punct de vedere tehnic, operational, cat si economic si financiar, precum si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice, conform cu cerintele prevazute in documentatia de atribuire. Modernizarea este necesara deoarece infrastructura feroviara din portul Constanta este învechită şi nepotrivită contextului actual. Modernizarea infrastructurii feroviare va lua în considerare soluţii de asigurare a cerinţelor tehnice în conformitate cu legislația europeană, precum încărcarea pe osie 22,5 t, posibilitatea de operare a trenurilor de marfă cu o lungime de 740 m şi o viteză tehnică de cel puţin 100 km/h.

Se va analiza starea actuala a infrastructurii feroviare din portul Constanţa, în vederea identificării blocajelor şi a altor deficienţe care afectează circulaţia trenurilor de marfă pe traseul proiectului global şi a desfăşurării activităţilor specifice din port. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, se va identifica varianta optima de modernizare a infrastructurii feroviare din portul Constanţa. clubferoviar.ro