Ciprian Șerban, vizită în Portul Constanța
Ciprian Șerban a transmis că a efectuat o vizită în Portul Constanța, unde, la invitația directorului general Mihai Teodorescu, i-a fost prezentată strategia de dezvoltare a portului. El a subliniat că Portul Constanța reprezintă un hub strategic pentru România și Europa, iar proiectele în curs sau în pregătire vor consolida această poziție.
De asemenea, a evidențiat că investițiile sprijină activitatea CN APM SA și contribuie direct la dezvoltarea economiei naționale.
„Astăzi, am fost în Portul Constanța, la invitația directorului general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Mihai Teodorescu, care mi-a prezentat strategia de dezvoltare a acestui obiectiv esențial pentru economia românească.
Portul Constanța rămâne un hub strategic pentru România și Europa, iar proiectele aflate în derulare sau pregătire vor consolida acest rol. Investițiile sprijină activitatea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM SA) și aduc beneficii directe economiei naționale”, a scris el pe Facebook.
Proiecte finalizate, în implementare sau în pregătire
Potrivit ministrului Transporturilor, proiectele finalizate sunt:
- Extinderea la 4 benzi a drumului Poarta 10 bis – Poarta 9 – 12,69 mil. de euro;
- Modernizarea infrastructurii și protecția mediului (PROTECT) – 15,03 mil. de euro;
- Drum și parcare zona cheu fluvio-maritim – 3,26 mil. de euro.
Ciprian Șerban a precizat, totodată, care sunt proiectele în implementare sau pregătire:
- Modernizarea infrastructurii electrice – 23,05 mil. de euro
- Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 – Zona Midia – 16,93 mil. de euro
- E-COLD (Cold Ironing) – 18,8 mil. de euro
- Extinderea la 4 benzi Poarta 7 – Pod Canal – 50 mil. de euro
- Master Plan rutier – 122,6 mil. de euro
- Electrice II – 82,41 mil. de euro
- MEIAC (Apă și Canal) – 28 mil. de euro
- Dragaje investiții – 142,6 mil. de euro
- Dezvoltarea capacității feroviare – Etapa II – 23,8 mil. de euro
- Cheuri Midia – 214,7 mil. de euro
- Parc fotovoltaic – 11,3 mil. de euro
- Parcare securizată lângă A4 – 43,37 mil. de euro
- Cheu nave tehnice Midia – 22,18 mil. de euro
- Molurile III S și IV S – 1,1 miliarde de euro
Potrivit oficialului, valoarea totală a investițiilor se ridică la 1,93 miliarde de euro.
Un alt obiectiv prioritar: Digul de Nord – tronson Poarta 1 – Farul Alb
Ciprian Șerban a menționat că a vizitat terminalul de pasageri din Portul Constanța, un spațiu modern și bine echipat, pregătit să ofere condiții bune turiștilor care ajung în România.
De asemenea, a evidențiat că reabilitarea Digului de Nord, pe tronsonul Poarta 1 – Farul Alb, reprezintă un obiectiv prioritar, fiind o componentă esențială a sistemului de protecție a portului.
„Am vizitat și terminalul de pasageri, un spațiu nou, modern și primitor, gata să ofere o experiență plăcută turiștilor care vizitează România:
Un alt obiectiv prioritar: Digul de Nord – tronson Poarta 1 – Farul Alb (3.550 m), parte esențială a sistemului de protecție a portului, este în reabilitare”
Lucrările includ:
- Reparații la dală și zidul de protecție (etanșări, umplere, canivou);
- Consolidări bermelor, refacerea carapacei și mantalelor din blocuri naturale;
- Taluz exterior: înlocuirea stabilopozilor, completări și carapace;
- Taluz interior: refacerea pereului din beton și completarea cu piatră.
Structură pe tronsoane și stabilopozi:
- Zona I (330 m) – stabilopozi 4,5 t/buc
- Zona II (740 m) – stabilopozi 20 t/buc
- Zona III (2.465 m) – stabilopozi 25 t/buc
Ministrul Transporturilor a subliniat că „Portul Constanța nu este doar o facilitate logistică — este un pilon strategic al transportului regional. Cu aproape două miliarde de euro investiți prin CN APM SA, Portul Constanța se poziționează ca principal nod comercial al Mării Negre, deschizând un drum vital către Asia prin Orientul Mijlociu.
„Viitorul transportului maritim românesc se construiește acum, aici”, a conchis acesta.