Lucrările la drumul județean 102 I vor începe la 1 august
Începând cu data de 1 august, vor demara lucrările de modernizare a tronsonului de drum județean Valea Doftanei – Brădet, care are rolul de a prelua o parte din traficul intens de pe drumul național 1, în zona Văii Prahovei.
Consiliul Județean Prahova a anunțat că, în cursul zilei de joi, amplasamentul a fost predat oficial către constructor, urmând ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis în mod formal la 1 august.
Potrivit unei informări transmise de instituție, execuția lucrărilor de modernizare a drumului județean DJ 102I va dura 36 de luni și se va realiza în baza unui contract în valoare de peste 642 de milioane de lei. Proiectul este considerat de importanță strategică, având ca obiectiv principal reducerea aglomerației de pe DN1, una dintre cele mai circulate artere rutiere din țară.
Modernizarea tronsonului va crea o rută alternativă între județele Prahova și Brașov, printr-o zonă montană ce leagă Valea Doftanei de localitatea Brădet, cu ieșire directă în DN1A. În județul Prahova, sectorul supus reabilitării are o lungime de 13,3 kilometri, cuprins între kilometrii 37+620 și 50+924, traversând localitățile Doftana, Seciuri, Teșila și Trăisteni.
La finalizarea proiectului, acest drum va deveni un coridor viabil pentru traficul de tranzit, contribuind substanțial la diminuarea presiunii rutiere de pe DN1, în special în perioadele de vârf turistic și trafic comercial.
Ce va include modernizarea și reabilitarea drumului județean 102 I
Modernizarea și reabilitarea drumului județean 102 I vor include:
- lărgirea platformei la 8 metri,
- refacerea integrală a infrastructurii de sprijin (șanțuri, ziduri de sprijin),
- consolidarea și modernizarea tuturor podurilor și podețelor,
- renovarea sistemelor de colectare și evacuare a apelor pluviale.
Proiectul prevede, de asemenea, amenajarea unor parcări temporare, precum și implementarea unor măsuri de siguranță rutieră menite să asigure desfășurarea unui trafic fluent și în condiții de siguranță sporită.
Contractul de execuție a fost atribuit unui consorțiu de companii, sub coordonarea antreprenorului general Erbaşu.
Ciprian Șerban, despre stadiul lucrărilor la autostrada A0 Nord
În altă ordine de idei, ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a informat joi că lucrările pe lotul 4 al autostrăzii A0 Nord au atins un grad de execuție de aproximativ 75%, reflectând un progres semnificativ. În schimb, stadiul de realizare pe lotul 3 este mai redus, situându-se la 53%, fapt care ridică îngrijorări privind posibilitatea finalizării acestui tronson până la termenul contractual, respectiv sfârșitul anului curent.
De asemenea, ministrul a menționat că a atras atenția șefului de șantier responsabil de lotul 3 asupra riscului nefinalizării lucrărilor în 2025, dacă nu se intensifică mobilizarea și ritmul de lucru, conform cerințelor contractuale.
„Verificări pe şantierele a două dintre loturile A0 Nord! În timp ce pe lotul 4 (Pantelimon-Glina), constructorul român are un avans considerabil (75%), pe lotul 3 (Afumaţi-Pantelimon) constructorul chinez a ajuns doar la un stadiu de 53% şi continuă să acumuleze întârzieri.
I-am atras atenţia şefului de şantier de pe lotul 3 că, în cazul în care nu va creşte mobilizarea şi ritmul de lucru, riscă să nu finalizeze lucrările anul acesta (2025), aşa cum prevede contractul”, a scris acesta pe Facebook.
Ciprian Șerban a subliniat că, având în vedere întârzierile înregistrate, constructorul chinez va fi sancționat nu doar prin emiterea de certificate negative intermediare, ci și prin aplicarea unor penalități conform contractului.
Totodată, oficialul a atras atenția că, „dacă circulaţia pe lotul 3 nu va fi deschisă anul acesta, finalizarea în această toamnă a lotului 4, înainte de termenul contractual (2026), va face inutilizabil întregul tronson cu o lungime de aproximativ 13 km din semi-inelul nordic al A0”.