Subsidiara locală a gigantului Africa-Israel Investments, AFI Europe România, şi-a achiziţionat încă de dinainte de criză 8 ha de teren în Arad, lot despărţit de strada Aurel Vlaicu de cel cumpărat de fondul britanic care la acea vreme purta numele de Dawnay, Day. Pe aceeaşi stradă alte trei mall-uri au fost anunţate.
Britanicii au început construcţia primii, în august 2008, însă până la finalizarea proiectului, respectiv martie 2010, dezvoltatorul dăduse deja faliment, fusese înlocuit cu un nou conglomerat format din acţionari similari cu ai primei companii, iar în ziua lansării pe piaţă centrul comercial a fost vândut constructorului care a lucrat la proiect.
La deschidere, situaţia mall-ului Atrium Center nu arăta prea roz. Centrul comercial acumulase datorii de 39,8 mil. euro şi foştii proprietari preconizau o extindere a acestor datorii până la 59,2 mil. euro, în contextul în care se mai făceau lucrări de finalizare. În plus, mall-ul a fost evaluat la 21,4 mil. euro, deci mult sub nivelul datoriilor.
Propunere de colaborare
Concurenţii de peste stradă s-au simţit mai norocoşi, deoarece nu apucaseră să demareze construcţia şi au aşteptat vremuri mai bune. Cum acele vremuri nu au mai venit au decis să treacă strada şi să propună vecinilor un pact de bună înţelegere, dat fiind faptul că nici lor nu le mergea prea bine.
Proprietarii celor două proiecte au căzut de acord şi în acest fel din două mall-uri care ar fi trebuie să se concureze a rezultat un singur centru comercial unit printr-o pasarelă.

„Am luat decizia alături de Atrium, ca în loc să ne concurăm, să ne completăm. În acest fel noi vom dezvolta un hypermarket însoţit de o galerie comercială, un magazin de bricolaj şi un număr de spaţii separate şi cu acces din stradă. Am decis să lucrăm împreună chiar şi la mixul de chiriaşi. Am gândit un pasaj de legătură între mall şi proiectul nostru“, a declarat Israel Visel, managerul mall-ului AFI Palace Cotroceni, singurul proiect funcţional pe care compania îl are pe piaţa locală.

Cum va arăta noul proiect
Prima fază a proiectului va consta într-o unitate de tip Do-It-Yourself în suprafaţă de 10-12.000 mp, pentru care există deja un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) şi care permite eliberarea autorizaţiei de construire în circa patru luni. Această construcţie va fi urmată de un hypermarket de 10-14.000 mp, cu operatorul căruia dezvoltatorul poartă negocierile finale, o galerie cu magazine stradale şi nişte spaţii adiţionale de retail care vor fi separate.
Pentru faza a doua, AFI Europe România a gândit o clădire de birouri, în suprafaţă de 10.000 mp, care va fi construită pe acoperişul boxelor de retail. Astfel, întregul proiect va avea o suprafaţă totală închiriabilă de 32.250 mp şi o parcare formată din 1.300 de locuri.
Rămâne de văzut dacă strategia celor doi dezvoltatori va da rezultatele aşteptate.

Te-ar putea interesa și: