Vânzările vehiculelor de pasageri au crescut cu 26,3%, la 3.014.651 unităţi, în timp ce vânzările de camioane şi autobuze au urcat cu 24,4%, la 363.685 unităţi şi, respectiv, cu 12,1%, la 11.938 unităţi.

Cei mai mari producători auto niponi – Toyota Motor Corp, Nissan Motor Co şi Honda Motor Co – au anunţat luni scăderea vânzărilor auto în China anul trecut, fiind primul lor declin pe piaţa auto chineză din 2003, când au stabilit societăţi mixte cu partenerii locali şi au intrat complet în statul asiatic. Decizia guvernului nipon din septembrie de a naţionaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi şi Diaoyu de chinezi, a declanşat numeroase manifestaţii antijaponeze, unele violente, în mai multe oraşe chineze.

Vânzările Toyota de maşini noi în China au scăzut în 2012 cu 4,9%, la 840.500 unităţi, în timp ce Nissan a raportat un declin de 5,3%, la 1.181.500 unităţi. Şi Honda Motor a anunţat un recul al vânzărilor în China de 3,1%, la 598.577 unităţi.

Deşi se situează în urma rivalilor General Motors şi Volkswagen, producătorii auto niponi sunt interesaţi de expansiunea pe piaţa chineză. Toyota vrea să-şi dubleze vânzările până la 1,8 milioane vehicule în anul 2015. La rândul său, Nissan vrea să ajungă la 2,3 milioane vehicule vândute în 2015 şi recent a lansat un automobil special conceput pentru piaţa chineză, denumit Venucia, împreună cu partenerul Dongfeng Motor Group Co.

În pofida încetinirii ritmului de creştere a vânzărilor de autovehicule, China a trecut deja în faţa SUA, devenind cea mai mare piaţă auto din lume.