Segmentul D al pieței autohtone nu este deloc neglijabil. Circa 8% din totalul vânzărilor de autoturisme fac parte din această clasă, iar printre liderii acestei piețe se află modele cu nume importante, precum Volkswagen Passat, Skoda Superb sau Ford Mondeo. Prin urmare, pentru a putea emite pretenții într-o companie atât de selectă, este nevoie tot timpul de ceva nou și, dacă se poate, de un pachet de dotări mai bun decât cel al concurenței. Cu intenția clară de a ocupa un loc fruntaș în segment, Opel a introdus în oferta pentru Insignia posibilitatea de a opta pentru sistemul de tracțiune integrală „4×4 Adaptive“.
Desigur, această opțiune are și un preț care, de această dată, nu este neglijabil: 2.345 euro. În cazul versiunii testate, Sport, dotată cu propulsorul CDTI Ecotec de 2.0 litri și 160 CP, această sumă se adaugă prețului standard de 28.595 de euro.
Ambianță premium
Subiectul testului nostru a fost echipat de reprezentanța Opel în România, pe lângă sistemul de tracțiune integrală, cu tapițerie din piele „Indian Summer“, faruri bi-xenon, senzori parcare față-spate, vopsea metalizată „mahon“ și alte elemente menite să facă viața la bord cât mai plăcută și confortabilă. Prețul total cu TVA: 37.685 euro. Deși nu este deloc o sumă mică, o Insignia astfel configurată are toate șansele să încânte chiar și utilizatorii unor vehicule din segmente superioare.
Lăsând însă deoparte mulțimea de dotări-standard sau opționale, trebuie spus că principalul atu al modelului testat este, pe lângă un design atractiv, sistemul de suspensie. Modul în care Insignia absoarbe șocurile provocate de denivelările din asfalt este impresionant. Puține dintre concurentele sale din segmentul D se pot lăuda cu un comportament rutier atât de bun, iar, în combinație cu tracțiunea integrală, modelul german devine o adevărată încântare mai ales pe drumurile virajate de munte.
Și poate nu am fi apreciat atât de mult Insignia 4×4 dacă nu am fi efectuat cea mai mare parte a testului pe Transfăgărășan, loc prin care drumarii par să nu mai fi trecut de luni bune, dacă nu chiar de ani. Șoseaua, alcătuită parcă doar din gropi care se completează reciproc, a pus în valoare exact ce are Insignia mai de preț.
Și la capitolul propulsie vehiculul stă destul de bine. Motorul diesel de doi litri și 160 CP este elastic și permisiv. Iar transmisia își îndeplinește cu brio rolul. Din nefericire, fiind un diesel, are momente în care pare lipsit de vlagă. Doar până se atinge turația optimă.
Concurenţă acerbă
Faptul că face parte dintr-un grup select de modele nu pare să inhibe modelul german. Cu un preţ minim de 20.365 de euro pentru versiunea Insignia cu motor alimentat cu benzină de 1.6 litri care dezvoltă 115 CP, vehiculul se încadrează în limitele clasei. Desigur, există și oferte temporare, iar în acest moment mașina poate fi achiziționată cu doar 17.065 euro. Pentru comparație, cel mai ieftin Passat, versiunea Trendline cu motor 1.4 TSI de 122 CP, costă 20.393 de euro, iar un Ford Mondeo Ambiente cu propulsor de 1.6 litri și 120 CP costă 21.200 de euro. Așa cum era de așteptat, există diferențe importante de echipare, însă, în multe cazuri, acestea sunt în favoarea modelului Opel.