Lovitură pentru cei care vor să cumpere mașini electrice. Actul normativ ar elimina un credit fiscal de 7.500 de dolari pentru gospodăriile care cumpără sau închiriază vehicule electrice noi, precum și un credit de 4.000 de dolari pentru cei care achiziționează vehicule electrice second-hand.
Legea, pe care republicanii încearcă să o prezinte președintelui SUA până pe 4 iulie, ar elimina scutirea de taxe pentru consumatorii care cumpără sau închiriază vehicule electrice, după data 30 septembrie, informează NBCnews.
Lovitură pentru cei care vor să cumpere mașini electrice
„Dacă sunteți interesat să conduceți un vehicul electric – fie el nou, la mâna a doua sau închiriat – acum este momentul să acționați”, a declarat Ingrid Malmgren, director de politici la Plug In America, o organizație non-profit care pledează pentru o tranziție mai rapidă către mașinile electrice.
„Aceasta va fi vara vehiculelor electrice, deoarece, la sfârșitul lunii septembrie, aceste credite vor dispărea” dacă legislația este adoptată”, a spus Malmgren.
Proiectul de lege a trecut de Senat
Proiectul de lege a trecut de Senat cu o marjă foarte mică – 51-50, cu un vot final, de departajare, exprimat de vicepreședintele JD Vance. Proiectul uma să fie aprobat de Camera Reprezentanților.
Calendarul Senatului pentru anularea creditelor fiscale pentru vehiculele electrice este mai strict decât o versiune inițială a legislației adoptate în luna mai de republicanii Camerei, care ar fi pus capăt reducerilor de taxe după 31 decembrie. Legea „One Big Beautiful Bill Act” a Camerei a exceptat, de asemenea, anumite vehicule electrice de la acest termen.
Stimulentele fiscale fac vehiculele electrice mai accesibile
Legea privind reducerea inflației semnată de Joe Biden a oferit reduceri de taxe pentru vehiculele electrice până în 2032.
Stimulentele fiscale federale au avut ca scop creșterea achiziționării vehiculelor electrice – și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră – făcându-le mai accesibile, în comparație cu mașinile cu motor cu ardere internă.
Sectorul transporturilor reprezintă aproximativ 28% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din SUA, ceea ce îl face cel mai mare contribuitor la emisiile din SUA, potrivit Agenției pentru Protecția Mediului.
Mașinile complet electrice nu emit gaze cu efect de seră care încălzesc planeta prin țevile de eșapament, deoarece nu ard combustibili fosili.
Deși unele emisii pot fi create atunci când mașinile electrice sunt construite și încărcate, vehiculele electrice sunt „fără îndoială mai bune pentru climă” decât mașinile pe benzină, chiar și când se iau în considerare aceste emisii pe parcursul ciclului de viață, potrivit cercetătorilor de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts.
Prețul vehiculelor electrice este în scădere
Experții au declarat că vehiculele electrice au avut in acest an prețuri mai mari decât mașinile tradiționale.
În luna mai, un vehicul electric nou avea un preț mediu de aproximativ 57.700 de dolari, înainte de subvenții, în timp ce mașinile pe benzină costau în jur de 48.100 de dolari, conform datelor Kelley Blue Book. Vehiculele electrice second-hand aveau un preț de aproximativ 36.000 de dolari, puțin mai mare decât al mașinilor second-hand cu motor cu ardere internă.
Experții au spus că diferența de preț se micșorează.
Vehiculele electrice pot fi o ofertă financiară mai bună
”Stimulentele fiscale federale, precum creditul fiscal federal de 7.500 de dolari, joacă un rol esențial în accelerarea rentabilității dintre vehiculele electrice și cele pe benzină”, au scris cercetătorii de la Universitatea din Michigan în 2024.
În ciuda costului prohibitiv, vehiculele electrice pot fi o ofertă financiară mai bună pe termen lung, deoarece costurile de întreținere, reparații și combustibil tind să fie mai mici decât cele pentru mașinile pe benzină, au spus experții.
Chiar dacă creditul fiscal federal dispare, stimulentele fiscale statale și locale ar putea fi în continuare disponibile pentru cumpărătorii de vehicule electrice, au spus experții.