Aceasta este promisiunea Americii“, se arată în raportul economic al preşedintelui american. “Dar problema actuală este cum să păstrăm această promisiune. Putem să acceptăm o ţară în care un număr tot mai mic de persoane se descurcă bine, în timp ce tot mai mulţi americani abia dacă are cu ce trăi sau putem restaura o economie în care toată lumea are o şansă egală şi joacă după acelaşi set de reguli.

“Cu un an înainte de a prelua funcţia de preşedinte, am pierdut aproape 5 milioane de locuri de muncă din sectorul privat. Iar înainte ca politicile noastre să aibă efect, am pierdut aproape alte 4 milioane. Dar în ultimele 23 de luni, întreprinderile au creat 3,7 milioane de locuri de muncă. Anul trecut, s-au creat cele mai multe joburi din 2005 încoace. Producătorii americani fac din nou angajări, creează locuri de muncă pentru prima dată din anii ’90”, se arată în raportul Casei Albe.

În urma recesiunii, câteva dintre cele mai proeminente industrii americane au scăzut îngrijorător de mult. În acest sens, LinkedIn a lucrat cu Consiliul Consilierilor Economici, pentru a analiza ratele de creştere înregistrate în diferitele industrii americane în intervalul 2007-2011.

Industria auto, restaurantele şi ziarele se numără printre sectoarele care s-au diminuat cel mai mult în timpul şi după Marea Recesiune. Industria ziarelor a suferit cea mai mare contracţie în intevalul menţionat, de 28 la sută.

De asemenea, industria restaurantelor a crescut prea puţin, în contextul în care recesiunea nu le-a mai permis americanilor să ia masa în oraş. Numărul vizitelor la restaurant a scăzut la 60,6 miliarde în 2011, de la 62,7 miliarde în 2008.

Şi industria auto a avut câţiva ani de ghinion, cei “trei mari” producatori auto americani (Ford, General Motors şi Chrysler) fiind salvaţi de guvern în timpul crizei.

La polul opus, printre industriile cu cea mai rapidă creştere se numără cea a energiilor regenerabile (49,2%), internetul (24,6%) sau eLearning (formare la distanţă sau educaţie virtuală = 15,9%).

Cele zece industrii americane care prezintă cel mai mare risc de dispariţie sunt:

10. Telecomunicaţiile – scădere de 11% între 2007 şi 2011

9. Sistemul bancar – scădere de 11% între 2007 şi 2011

8. Construcţiile – scădere de 12% între 2007 şi 2011

7. Industria auto – scădere de 13% între 2007 şi 2011

6. Retailul – scădere de 15% între 2007 şi 2011

5. Supermarketurile – scădere de 20% între 2007 şi 2011

4. Pieţele de capital – scădere de 21% între 2007 şi 2011

3. Industria antrepozitelor – scădere de 25% între 2007 şi 2011

2. Restaurantele – scădere de 26% între 2007 şi 2011

1. Ziarele – scădere de 28% între 2007 şi 2011