Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Industria auto europeană, în pragul unor schimbări majore

Autor: | | 6 Comentarii | 5509 Vizualizari

Puseurile de criză prin care trece industria auto europeană par să nu mai aibă sfârșit. După criza financiară a urmat una de încredere a clienților care a generat, la rândul său, o scădere drastică a vânzărilor. Acum, analiștii vorbesc despre o nouă problemă: supracapacitatea.

„Problema supracapacităţii nu a fost abordată în timpul recesiunii”, spunea cu câteva săptămâni în urmă Stephen Odell, CEO al Ford Europe. În opinia oficialului, dacă în America scăderea vânzărilor din ultimii ani a atras după sine o ajustare drastică a producţiei care a însemnat închiderea mai multor uzine, europenii au preferat să „închidă ochii” şi să mizeze pe o potenţială revenire a cererii la nivelul din anii anteriori crizei. Cum asta nu pare să se întâmple prea curând, în acest moment, zeci de fabrici de asamblare din Europa lucrează la doar câteva zeci de procente din capacitate iar asta generează costuri uriaşe care se rostogolesc de la un an la altul. Conform ANE, există estimări care arată că producătorii cu uzine în zona europeană au un surplus de capacitate instalată de două până la cinci milioane de unităţi. Dacă în 2007, pe bătrânul continent, erau comercializate circa 16 milioane de maşini, în acest an vânzările nu vor depăşi 13 milioane. Pentru a trece cu bine şi acest hop, producători precum Opel, Fiat, Karmann, Pininfarina, Saab, Santana, Heuliez, LDV sau Bertone au închis deja uzine sau au stopat producţia anumitor modele. Cu toate acestea, reducerea de capacitate nu a fost suficientă, iar măsura nu a fost luată de toate companiile ale căror vânzări nu justifică întreaga capacitate de producţie existentă. Sursele ANE arată că, după închiderea unităţii de asamblare Mitsubishi din Born, Olanda şi după ce liniile de producţie Volvo de la Uddevalla, Suedia, vor deveni piese de muzeu, alţi constructori se vor alinia trendului lăsând zeci de mii de muncitori fără locuri de muncă. Este de aşteptat ca, în curând, să fie anunţate reduceri de capacitate la PSA Peugeot-Citroen – care ar putea închide uzina de la Aulnay -, la Fiat şi Opel. Nici alte companii, în special cele cu produse de volum, nu vor putea scăpa de acest spectru fiind nevoite să transforme multe fabrici în muzee. Citiţi şi: Producătorii auto europeni, în criză de supracapacitate. Mii de locuri de muncă în pericol
Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.