Posturile TV şi presa scrisă sunt pline de titluri alarmiste care anunţă intrarea în colaps a întregii economii româneşti. Ei bine, în acest noian de ştiri proaste, oficialii FAN Courier, companie care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa de curierat din România tocmai au anunţat că se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri şi, de ce nu, a profitului, în acest an.

Conform companiei, în 2009, FAN Courier a derulat afaceri de 166,2 milioane de lei, iar în 2010 este prognozată o creştere cu 10% a cifrei de afaceri. De altfel, în ultimii cinci ani, cifra de afaceri a crescut continuu, iar rezultatul pozitiv a permis o extindere graduală a afacerilor.

În acest an, FAN Courier se află în plin program de investiţii. Demarat anul trecut, acest program în valoare de 17 milioane de euro include amenajarea unui nou sediu în valoare de 15 milioane de euro, situat pe şoseaua de centură a Bucureştiului, şi implementarea noului serviciu selfAWB, prin care clienţii pot afla în orice moment locul unde se află coletul expediat sau aflat în curs de livrare. Noul sediu va fi dotat cu prima bandă automată de sortare a coletelor din România, compania putând astfel să gestioneze o capacitate de 9.000 de colete pe oră. În plan există şi o bandă asemănătoare destinată plicurilor.

Interesant este faptul că reţeta succesului FAN Courier pare a fi legată de realizarea investiţiilor din surse proprii. În afară de sediul actual din Pipera, toate investiţiile au fost făcute fără a fi implicate împrumuturi bancare. „Toate investiţiile le-am început înainte de criză şi din fonduri proprii, fără să apelăm la bănci, altfel nu ştiu cum ne-am fi descurcat acum când clienţii plătesc din ce în ce mai greu sau intră în insolvenţă”, a declarat Adrian Mihai, business development manager al FAN Courier.

În prezent compania are 2.300 de angajaţi şi în funcţie de creşterea pieţei ar putea angaja până la finele acestui an încă 200 de persoane. Parcul auto numără 1.500 de maşini, dintre care aproximativ jumătate deservesc zona Bucureştiului. Compania deţine centre de sortare a coletelor în Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Sibiu, Craiova, Bacău, Focşani şi Timişoara. FAN Courier are un portofoliu de peste 14.000 de clienţi, din care aproximativ 90% sunt persoane juridice (clienţi din domeniul imobiliar, telecomunicaţii şi IT, industria auto, cosmetică, leasing).