Pentru mulți șoferi, rolul anvelopelor în privința siguranței rutiere și a economiei de carburant poate părea insignifiant. Unii consideră chiar că un cauciuc care nu a ajuns „la sârmă” este încă utilizabil fără să ia în calcul pericolele și cheltuielile suplimentare la care se expun.
Conform unui studiu realizat de Bridgestone, la lipsa de informare a șoferilor europeni s-au adăugat, în ultimii ani, și efectele crizei economice. Astfel, cifrele arată că 78% dintre vehiculele verificate în 2012 aveau presiunea din anvelope sub cea indicată și mai bine de 25% utilizau cauciucuri uzate excesiv. Procentele menționate sunt cu 15%, respectiv 5%, mai mari decât cele înregistrate în 2011.
Bridgestone consideră că unele dintre cauzele principale ale acestei stări de fapt este legată de criza economică și de scăderea puterii de cumpărare. Acești doi factori au forțat șoferii să reducă cheltuielile de întreținere a vehiculelor. Raportul constată și că, odată cu majorarea prețurilor pentru combustibili, șoferii utilizează mai puțin vehiculele și, ca urmare, fac și verificarea presiunii mai rar.
Din nefericire, această practică este cotraproductivă, menționează oficialii Bridgestone. Prea uzate sau umflate necorespunzător, anvelopele generează o creștere a consumului. Se estimează că, într-un singur an, nu mai puțin de 3,9 milioane de litri de carburant sunt consumate de șoferii europeni din această cauză. Acest consum suplimentar duce și la o creștere a emisiilor poluante totale cu 9,2 milioane tone de CO2. Ca soluție, Bridgestone îndeamnă șoferii să verifice cel puțin lunar presiunea și adâncimea benzii de rulare a anvelopelor.

Te-ar putea interesa și: