În scrisoarea sa și într-o discuție recentă la Forum on Leadership la Centrul Bush, Bezos a arătat că „structura narativă” este mai eficientă decât Power Point-ul. Potrivit lui Bezos, noii directori au fost în stare de șoc în cadrul primelor întâlniri de la Amazon. În loc să citească de pe un Power Point, toată lumea a stat în tăcere timp de aproximativ 30 de minute pentru a citi un „memo ( mesaj scurt trimis în cadrul unei organizatii, de la o persoana la alta) de șase pagini structurat narativ cu propoziții reale, propoziții cu subiecte, verbe și substantive”, potrivit Inc.com

După ce toată lumea a citit, s-a discutat despre subiect. „Este mult mai bună decât orice prezentare tipică Power Point din atât de multe motive”, a adăugat Bezos.

1. Creierele noastre sunt legate de narațiune

Spunerea unei povești s-ar putea să nu fi fost la fel de critică pentru supraviețuirea noastră ca specie, precum  hrana, de exemplu, dar a contat destul de mult.

Antropologii spun că atunci când oamenii au dobândit controlul asupra focului, aceasta a marcat o piatră de hotar majoră în dezvoltarea umană. Strămoșii noștri au fost capabili să gătească alimente, ceea ce a fost un mare plus. Dar a avut și un al doilea beneficiu. Oamenii s-au așezat în jurul focurilor de tabără, schimbând povești. Povestirile au servit drept instruire, avertizare și inspirație.

Recent, am vorbit cu neurologi ale căror experimente confirmă ceea ce am știut de secole: Creierul uman este legat de poveste. Ne procesăm lumea în narațiune, vorbim în narațiune și – cel mai important pentru leadership- oamenii își amintesc și păstrează informațiile mai eficient atunci când sunt prezentate sub forma unei povesti, nu a unor puncte.

2. Poveștile sunt persuasive

Emoția nu este un lucru rău. Cele mai mari mișcări din istorie au fost declanșate de vorbitori care au fost înzestrați să facă apeluri raționale și emoționale: Abraham Lincoln, Martin Luther King și John F. Kennedy, care au amestecat știința și emoția pentru a inspira programul lumii Americii.

 

Neurologii au descoperit că emoția este cea mai rapidă cale spre creier. Cu alte cuvinte, dacă doriți ca ideile dumneavoastră să se răspândească, povestea este singurul și cel mai bun vehicul pe care trebuie să-l avem pentru a  transfera ideea unei alte persoane.

„Sunt de fapt un mare fan al anecdotelor în afaceri”, a spus Bezos la forumul de conducere, și a explicat de ce citește e-mailurile clienților și le transmite directorului corespunzător. Adesea, spune el, anecdotele clienților sunt mai vizibile decât datele.

Amazon folosește o „tonă de valori” pentru a măsura succesul, a explicat Bezos. „Am observat când anecdotele și valorile nu se află în concordanță, anecdotele sunt cele care au de obicei dreptate”, a spus el. „De aceea este atât de important să verificați datele cu intuiția și instinctele dvs. și trebuie să le predați directorilor și directorilor juniori”.

Bezos înțelege clar că logica (datele) trebuie să fie căsătorite cu patos-ul (narativ) pentru a avea succes.

3. Bullet points-urile – cea mai slabă metodă prin care îți poți expune ideile

Am scris anul trecut un articol intitulat „CEO-ul Google nu utilizează bullet points-urile și nici tu nu trebuie să o faci”. Nici Jeff Bezos, Elon Musk, Richard Branson, sau cei mai mulți dintre cei mai inspirați vorbitori din lume.

Bullet points-urile nu inspiră. Poveștile o fac.

Pur și simplu, creierul nu este construit pentru a păstra informațiile care sunt structurate ca bullet points-urile pe un diapozitiv. Este bine cunoscut printre neurologi că ne amintim lucrurile mult mai bine atunci când vedem imagini ale obiectului sau subiectului decât atunci când citim textul pe un diapozitiv.

Imaginile sunt mult, mult mai puternice decât textul singur. De aceea, dacă alegeți să utilizați diapozitive, utilizați mai multe imagini decât cuvinte și nu utilizați bullet points-urile. Niciodată. 

În timpul discuției sale de la forum, Bezos a spus că ar fi putut petrece întregul eveniment vorbind despre narațiune. Asta înseamnă că studiază cu adevărat acest subiect și este pasionat de asta.

 Povestirile informează, iluminează și inspiră – toate lucrurile pe care antreprenorii încearcă să le facă.