Constructorul auto sud-coreean Hyundai va produce autovehicule lângă localitatea rusească Sankt Petersburg, începând cu luna septembrie a anului viitor, potrivit companiei ce se ocupă de construcţia unei noi fabrici în zonă.

„Lucrările la noia uzină vor fi finalizate în luna septembrie 2010, iar în luna august a acestui an va invepe instalarea echipamentelor necesare producţiei”, a declarat Li Chang Zhou, directorul general al companiei Amco Rus.

Potrivit lui Li, instalarea echipamentelor va fi finalizată până în aprilie 2009, urmând ca în luna mai sa fie efectuate primele teste ale instalaţiilor.

Hyundai a început construcţia acestei fabrici în luna iunie a anului trecut, iar investiţia în aceasta facilitate este estimată la circa 429 milioane de dolari. Aici vor fi profduse 100.000 de maşini anual.

Începe ofensiva

Acest demers poate fi considerat încă un pas important pentru sud-coreeni în privinţa intenţiilor hotărâte pe piaţa auto europeană, în condiţiile în care Hyundai este una din singurele două mărci care au înregistrat creşteri ale noilor înmatriculări în primul trimestru pe pieţele statelor europene.

Creşterile înregistrate au fost de 12,5%, la 81.888 unităţi pentru Hyundai, iar cealaltă marcă, Alfa Romeo a raportat o creştere cu 20,1%, la 26.507 unităţi a înmatriculărilor din primul trimestru pe pieţele europene.

În schimb, toate celelalte mărci prezente pe pieţele europene au scăzut cu 4,2% (Smart) până la 66,1% (GM).

Şi piaţa românească e în joc

Nu în ultimul rând, Hyundai s-a dovedit a fi surpriza primului trimestru şi pe piaţa auto din România,  ajungând pe primul loc în topul mărcilor din import, cu 3.210 unităţi comercializate.

Hyundai surclasează astfel nume consacrate, precum Volkswagen (2.910), Renault (2.306), Skoda (2.201) şi Ford (1.777), conform statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Creşterea înregistrată de Hyundai a fost de 23,89% în primul trimestru al acestui an faţă de perioada similară din 2008, când a comercializat 2.591 de autovehicule în România.

Această marcă se situa în perioada respectivă pe locul 9, cu mult sub nivelurile înregistrate de nume precum Skoda (6.147), Volkswagen (5.792), Ford (5.634) şi Renault (5.611).