„Nu vă pot spune acum, exact, cum și când se va derula întreaga investiție, dar, atunci când cel de-al doilea model care va fi produs la Craiova va intra în fabricație vom depăși cele 675 de milioane deja anunțate. Oricum, investiția se va derula destul de repede. Lucrăm acum la atelierul de caroserie, care este, probabil, unul dintre cele mai moderne din Europa. La fel se întâmplă și în cazul vopsitoriei” a menționat Nenzen.
„Ford încă negociază cu Guvernul român pentru semnarea noilor anexe din contract. Desigur, acum luăm în calcul și această schimbare de plan. Sperăm să semnăm destul de repede. Contractul nu are la bază doar evoluțiile de la Craiova ci ține de strategia de producție a Ford Europa. Trebuie să ne asigurăm că planul nostru de creștere pentru Europa poate fi susținut în cel mai bun mod atât în ce privește capacitatea utilizată, cât și eficiența uzinelor sau lanțurile de furnizori.
După ce au anunțat, anul trecut, amânarea termenelor prevăzute în primul contract, oficialii Ford se așteptau să semneze o un act adițional care să includă noile termene până la sfârșitul lui 2010. Totuși, nici până acum nu au ajuns la un consens total cu negociatorii români. În martie, la Salonul Auto de la Geneva, vicepreşedintele pe probleme guvernamentale şi de mediu al Ford Europa, Wolfgang Schneider, declara că „avem nevoie de ceva mai mult timp decât ne așteptam pentru a ajunge la o înțelegere cu statul român în privința ajutoarelor de stat pentru proiectul de la Craiova. Ideile Guvernului român sunt puțin diferite de ale noastre“.
Conform oficialului Ford Europa, Guvernul a înțeles motivele care au întârziat cu mai mult de un an proiectul de la Craiova, „în condițiile crizei economice fără precedent“, însă dorește o reducere a ajutorului acordat. Schneider a explicat că, în timp ce compania americană dorește să rămână la plafonul stabilit împreună cu Comisia Europeană în privința ajutoarelor de stat pentru dezvoltare regională și pentru pregătirea forței de muncă, în valoare totală de 200 milioane de euro, partea română solicită o reducere a acestora. „Se discută acum două teme: ajutorul pentru investiții aprobat de CE (în valoare 143 milioane de euro pentru cele 675 millioane euro pe care Ford s-a angajat să le investească la Craiova), decizie pe care statul român a transpus-o deja în legislația internă, și decizia privind ajutorul pentru formare profesională (57 milioane euro), care trebuie transpusă cât mai curând în legislația din România, cel mai probabil, printr-o ordonanță de urgență“, a detaliat atunci vicepreședintele Ford.
Deși Wolfgang Schneider estima că actul adițional la contract va fi semnat până în luna aprilie, nici acum situația nu pare să se fi lămurit pe deplin. Cert este că Ford pare hotărât să continue investiția de la Craiova, care, în timp, ar putea depăși un miliard de euro, chiar și fără un acord scris cu autoritățile de la București.