Urmează să fie înființată funcţia de secretar general al Cancelariei prim-ministrului. Guvernul a modificat HG nr. 832/2022

Conform deciziei luate de Guvernul în şedinţă, secretarul general va fi înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii, prin decizie a prim-ministrului, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat prin transformarea unui post vacant existent, a informat Executivul.

De asemenea, hotărârea arată că secretarul general asigură stabilitatea funcţionării Cancelariei prim-ministrului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile acesteia.

Secretarul general îndeplineşte atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute de OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Totodată, secretarul general poate îndeplini şi alte atribuţii prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare al Cancelariei prim-ministrului ori încredinţate de şeful acestei structuri.

Menționăm că actul normativ este inițiat de Cancelaria Prim-Ministrului și are la bază necesitatea asigurării stabilității funcționării Cancelariei, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile Cancelariei, precum și cu celelalte autorități și organe ale administrației publice.

Cancelaria Prim-Ministrului îndeplinește următoarele funcții

Potrivit Hotărârii nr. 832 din 27 iunie 2022, Cancelaria Prim-Ministrului îndeplinește următoarele funcții:

  • de strategie, prin care contribuie la elaborarea și fundamentarea viziunii strategice a Guvernului cu privire la implementarea politicilor publice incluse în Programul de guvernare;
  • de coordonare interinstituțională, pentru asigurarea unei abordări integrate și coerente a actului de guvernare, coordonând consiliile, comisiile și comitetele interministeriale înființate de Cancelaria Prim-Ministrului și participând în cadrul altor asemenea organisme, înființate conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  • de reprezentare, prin care se asigură în numele prim-ministrului reprezentarea pe plan intern și extern în domeniul său de activitate.

Mai apoi, Cancelaria Prim-Ministrului îndeplinește și următoarele atribuții:

  • de analiză, coordonare, monitorizare și evaluare strategică;
  • în domeniul consultării, dialogului instituțional, dialogului civic și în relația cu societatea civilă;
  • în domeniul comunicării publice și în cel al relațiilor cu mass-media, asigură, sub coordonarea secretarului de stat cu atribuții de purtător de cuvânt al Guvernului, producerea integrată și unitară a mesajului public guvernamental și diseminarea informațiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
  • sprijină Ministerul Afacerilor Externe în implementarea politicilor și stabilirea obiectivelor în domeniul relațiilor internaționale, potrivit Programului de guvernare și obligațiilor ce derivă din strategiile naționale și din instrumentele juridice internaționale la care România este parte;
  • îndeplinește, împreună cu Secretariatul General al Guvernului, funcția de coordonare, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, a procesului de reformă în domeniul administrației publice;
  • monitorizează și coordonează procesul de elaborare și implementare a strategiilor instituțiilor din subordinea/ coordonarea Cancelariei Prim-Ministrului, pe baza Programului de guvernare și a priorităților strategice aprobate de către primministru;
  • are drept de inițiativă legislativă pe domeniile de competență fără a aduce atingere domeniilor proprii de competență ale ministerelor și ale altor autorități ale administrației publice centrale;
  • avizează proiectele de acte normative din domeniul său de activitate, precum și proiectele de documente strategice și de politică publică, elaborate în vederea implementării obiectivelor Programului de guvernare, care urmează a fi prezentate în ședința Guvernului;
  • încheie tratate internaționale la nivel departamental sau inițiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de Guvern în domeniile de responsabilitate, în condițiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană și statele membre, pe de o parte, și state terțe sau organizații internaționale, pe de altă parte;
  • asigură decontarea, în limitele legale, a cheltuielilor aferente participării delegatului angajatorilor și a consilierilor tehnici (maximum 5 persoane/delegație) și a delegatului lucrătorilor și a consilierilor tehnici (maximum 5 persoane/ delegație) la lucrările Conferinței Internaționale a Muncii care se desfășoară la Geneva și la lucrările Reuniunii Regionale Europene a Organizației Internaționale a Muncii.