Macaraua GSP Neptun a fost angajată în acest proiect de compania Hyundai Engineering & Steel Industries Co. Ltd, constructorul turnurilor laterale, tablierelor şi al cablurilor de suspensie.

Podul Yavuz Sultan Selim va fi cel mai lat din lume, cu o lățime de 59 de metri și va fi al treilea care leagă partea asiatică de cea europeană a metropolei Istanbul.  Podul va avea opt benzi de circulație și două căi ferate. Cel de-al treilea pod peste Bosfor va avea și cei mai înalți piloni laterali din lume – 322 de metri.  Podul urmează să fie inaugurat pe 29 octombrie 2015 și va costa trei miliarde de dolari. Cu o lungime totală de 2.164 de metri, podul va îngloba 121.000 km de cabluri. De asemenea, proiectul va include 35 de viaducte, 2 tuneluri și 106 pasaje. Până în prezent, au fost finalizate 70% din lucrările de excavație.

La 25 decembrie 2013, GSP Neptun a început operațiunea de descărcare a primului tablier al podului, acesta fiind asamblat un an mai târziu, în data de 26 decembrie 2014.

Grup Servicii Petroliere (GSP) furnizează servicii integrate pentru industria offshore de petrol şi gaze, în mai multe domenii: foraj marin, construcții marine, construcții hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare şi căutare pe mare, intervenţie în caz de poluare și instruire. Pe parcursul celor zece ani de existență, compania a făcut investiții de peste un miliarde de euro și a derulat proiecte internaționale în Marea Neagră, Marea Mediterană, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic și în zonele arctice.

 

Te-ar putea interesa și: