Smithfield Foods derulează un program de restructurare care vizează dezvoltarea activităţii de procesare şi reducerea operaţiunilor de producţie a cărnii de porc, a declarat, joi, Larry Pope, directorul general al grupului american, prezent şi în România.

„Suntem pe punctul de a schimba ce este această companie. Ne transformăm într-un lider în domeniul procesării cărnii”, a spus Pope. Grupul va continua producţia de carne de porc însă aceasta va scădea. Smithfield a redus efectivele de animale destinate reproducerii cu 13%, urmând ca producţia de carne să scadă cu 1,4 milioane de porci în anul fiscal care se va încheia în aprilie 2010, a adăugat oficialul.

„Smithfield nu intenţionează să renunţe la afacerile de producţie a cărnii”, chiar dacă această divizie reprezintă „călcâiul lui Achile” pentru grupul american, a afirmat Pope.Produsele din carne de porc ar urma să fie comercializate sub brandurile Armour, Eckrich şi Farmland.

Grupul american, la fel ca alte companii din sectorul producţiei de carne, trece printr-un proces de recuperare după problemele generate de creşterea costurilor furajelor şi combustibilului în 2008, respectiv a declinului economic şi a impactului gripei porcine (H1N1) asupra vânzărilor.

În iunie, Smithfield a raportat, pentru perioada mai 2008-aprilie 2009, prima pierdere pentru un an fiscal din istoria de peste 30 de ani a grupului, în mare parte ca urmare a rezultatului negativ al activităţilor de creştere a porcilor. Smithfield a înregistrat o pierdere de 190,3 milioane de dolari în anul fiscal mai 2008-aprilie 2009, comparativ cu un profit net de 129 de milioane de dolari în precedentele 12 luni.

SURSA: Mediafax