UPDATE 3
Gruia Stoica a declarat luni că banii aferenţi achiziţionării companiei CFR Marfă (202 milioane de euro) vor fi plătiţi după ce se va intra în posesia avizului de la Consiliul Concurenţei.

‘Vom plăti banii după ce vom plăti avizul de la Consiliul Concurenţei. Această fază este o fază premergătoare. Finalizarea procedurii va avea loc după ce vom primi avizul de la Consiliul Concurenţei’, a afirmat Gruia Stoica, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, compania pe care o reprezintă are termen 10 zile pentru a trimite notificarea către Consiliul Concurenţei. ‘Avem termen maxim de zece zile pentru a trimite notificarea către Consiliul Concurenţei, însă noi o vom expedia în cel mai scurt timp’, a mai spus Gruia Stoica.

Întrebat dacă are banii necesari pentru cumpărarea companiei CFR Marfă, proprietarul Grup Feroviar Român a confirmat că dispune de sumele în cauză, precizând că nu ştie de ce a durat atât de mult procedura de semnare a contractului.

De asemenea, la întrebarea unui jurnalist referitoare la plecarea sa în Rusia pentru a căuta banii necesari în vederea cumpărării companiei CFR Marfă, aşa cum a sugerat preşedintele României, Traian Băsescu, Gruia Stoica a replicat: ‘Dar ce, banii din Rusia au altă culoare?’.

UPDATE 2.Reprezentanţi ai instituţiei au declarat pentru CAPITAL că persoanele care au semnat contractul de privatizare sunt: din partea statului român – Cristian Ghibu (foto stânga), preşedintele comisiei de privatizare şi secretar de stat în cadrul instituţiei, iar din partea cumpărătorului – Sorin Chinde (foto dreapta), directorul general al GFR.Anterior anunţului Ministerului Transporturilor referitor la semnarea contractului, unele ziare şi posturi de televiziune au informat că Ramona Mănescu, noul ministru, nu doreşte să-şi asume această privatizare.

UPDATE: "Astăzi, 2 septembrie 2013, ora 16.30, la sediul Ministerului Transporturilor a avut loc procedura de semnare a contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" S.A., către Societatea Comercială Grup Feroviar Român S.A.", arată un comunicat al Ministerului Transporturilor.
"Vânzarea pachetului de acţiuni a fost asumată de către Guvernul României prin Hotărârea nr. 526/2013 pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni între stat, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, şi Societatea Comercială Grup Feroviar Român – S.A., în calitate de cumpărător. Până în acest moment, statul român, prin Ministerul Transporturilor și Guvernul României, a respectat toate angajamentele asumate și procedurile legale, aflându-se în termenii calendarului stabilit de privatizare a „CFR Marfă”.

Următoarele etape importante în finalizarea tranzacţiei sunt  plata valorii acţiunilor de către cumpărător şi transferul efectiv al acestora.Procesul de pregătire a privatizării „CFR Marfă” a demarat în 2008, odată cu includerea companiei în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor.

Prin Hotărârea de Guvern nr.46, din 13 februarie 2013, privind aprobarea Strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă“ S.A. şi a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, a fost aprobată strategia de privatizare prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni. Hotărârea nr.526/2013, pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 14 august a.c., termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ. Preţul de cumpărare a pachetului de acţiuni este de 904,98 milioane lei.", continuă documentul citat.
Semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă ar putea avea loc cel mai probabil luni sau marţi, a declarat premierul Victor Ponta.
‘Din câte ştiu eu da (n.r. va fi semnat luni). Doamna ministru (n.r. al Transporturilor), cu secretarul de stat şi cu cel care a fost declarat câştigătorul licitaţiei, cred că se întâlnesc după-amiază pentru semnarea contractului. S-au depus deja 10 milioane de euro pentru garanţia de participare, aceia sunt în cont. După semnarea contractului, în 30 de zile trebuie depusă suma de 20 de milioane de euro (…) – 10 la sută din valoarea contractului. Şi, practic, dacă astăzi sau mâine trebuie să se semneze, imediat firma câştigătoare, că nu ministerul, conform legii firma respectivă, se adresează oficial Consiliului Concurenţei pentru a primi avizul’, a precizat premierul Ponta, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul USL.