Dacă mai exista vreo îndoială cu privire la omniprezenţa Internetului şi a reţelelor de socializare în viaţa noastră, American Dialect Society (ADS) a înlăturat toate semnele de întrebare. Potrivit ADS cuvântul “google”, utilizat ca verb nu ca substantiv, este pe prima poziţie în topul celor mai utilizate cuvinte din limba engleză în ultimul deceniu, informează The Wall Street Journal.

În acelaşi timp, asociaţia care studiază limbajul englez a mai arătat că “tweet” este cel mai folosit cuvant din 2009. Acesta s-ar traduce liber prin “a piui” sau “a ciripi”, însă sensul cel mai folosit anul trecut a fost cel de mesaj scurt trimis prin reţeaua socială Twitter.com.

“Cele două cuvinte sunt produse ale epocii informaţiei, în care fiecare persoană are capacitatea de a-şi satisface curiozitatea şi să trimită informaţii prin intermediul Internetului”, a declarat Grant Barrett, director executiv al societatii New Words Comitee parte a ADS. “De asemenea, consider că şi cuvântul ‘blog’ trebuie să aibă un loc de cinste în topul celor mai utilizate cuvinte în ultimul deceniu. Cu toate acestea, sunt mai multe persoane care iubesc să stea pe Google decât pe blog”, a mai adăugat acesta.

American Dialect Society alege anual nu doar cele mai utilizate cuvinte din ultima perioadă, ci şi cele mai utilizate fraze. Astfel, pentru 2009, topul mai cuprinde şi “blog”, “Wi-Fi ” , “public option” sau “AH1N1”. Pentru ultimul deceniu, “google” a luptat cu alte cuvinte ca “Facebook”, “Text” sau “Blog”. “Google”, utilizat ca verb, desemnează acţiunea de a căuta ceva pe Internet şi a fost inclus în Oxford English Dictionary în 2006.

În acelaşi timp, specialiştii ADS au ales cuvântul “fail” (“cădere, eşec”) drept cel mai util din ultimul an. “Google” a primit aceeaşi distincţie în anul 2002.

SURSA: The Wall Street Journal