Astfel, conform analiștilor IHS, dacă în 2010 liderul absolut a fost General Motors (GM) cu vânzări de 8,04 milioane de vehicule, urmat de Toyota cu 8,02 milioane și Volkswagen cu 7,07 milioane, anul acesta pe primul loc va rămâne GM cu vânzări estimate la 8,65 milioane, în special grație activităților din Asia unde joint-venture-ul SAIC-GM-Wuling va crește spectaculos.
Locul secund va fi preluat de germanii de la VW care vor vinde 7,69 milioane de vehicule în timp ce Toyota, forțată de problemele cauzate de dezastrul din Japonia și de rechemările masive din 2010 care au știrbit imaginea mărcii, va comercializa doar 7,33 milioane de vehicule ușoare.
Pentru 2012, cei la la IHS, prognozează o revenire a brandului nipon pe poziția a doua, cu 9,14 milioane de unități vândute. Toyota va fi încadrată pe podium de GM cu 9,22 milioane de vehicule vândute și VW, cu 8,07 milioane.
„Nu are nici un sens pentru noi să ocupăm prima poziție în clasamentul vânzărilor”, a declarat vicepreședintele executiv Toyota, Satoshi Ozawa. Acesta consideră că mult mai importante sunt calitatea produselor și satisfacția clienților, părând să uite că odată cu o linie de produse de calitate care satisfac cumpărătorii vine la pachet, inevitabil, și o urcare în clasamentul vânzărilor.
De altfel, deși nu a declarat niciodată oficial că țintește prima poziție la vânzări, Toyota a reușit în 2007 să depășească GM devenind cel mai puternic constructor auto mondial.