Anul trecut, la sediul concernului Coca-Cola din Atlanta, un steag cu efigia Burger King era plantat i luxosul hol de marmura de la intrare, itre stindardul companiei si drapelul istelat. Printul hamburgerilor facea o vizita regelui bauturilor racoritoare cu cel mai mare succes de piata de pe glob. in timpuri normale, o multime de angajati ar fi fost prezenti pe hol, aclamind cu traditionalul „Yeah guys!” staff-ul lui Burger King, ca si cind s-ar fi reitors de pe Luna. De aceasta data, publicul si aclamatiile au lipsit. Peste tot puteau fi vazute mari baloane pe care scria monster.com, site-ul de cautare de locuri de munca prin Internet, ironic plasate de cei care aflasera de megaplanul de concediere iminenta a 2.500 de salariati din sediul central, adica 40% din itregul efectiv.
Timp de peste un secol, firma din Atlanta a fost liderul absolut al concentratelor si bauturilor racoritoare nealcoolice. in prezent, concernul are i itreaga lume 34.000 de angajati implicati i producerea, imbutelierea si distribuirea racoritorului Coke si a altor 230 de bauturi nealcoolice energizante, vindute i aproape 200 de tari.
Rezultatele de top ale concernului Coca-Cola s-au datorat i mare masura eficientei factorului decizional, din perioada cind la cirma organizatiei se afla remarcabilul om de afaceri Roberto Goizueta (decedat i 1997). „Obiectivul nostru este „excelenta” si nu concepem nimic altceva. Calitatea nu e o simpla „destinatie”, ci mai mult: un mod de viata”.
„Regele bulelor rosii” a pierdut teren
Modelul, mitul si copilul de suflet al Wall Street-ul iregistreaza de citiva ani „contraperformante”. A