Companiile investesc milioane de euro în promovarea mărcii prin cadouri scumpe

Vrei ca brandul tău să fie promovat de un preşedinte de ţară sau de un CEO? Trimite-i cadou un portofel din piele de crocodil sau un stilou cu cristale Swarovski, personalizate cu marca firmei.

Produsele premium, chiar de lux, marcate cu emblema unei companii sau a unui produs sunt tot mai căutate de firmele din România pentru valoarea lor promoţională în parteneriatele de afaceri. În ultimii trei ani, odată cu creşterea numărului investitorilor străini în România, au sporit şi pretenţiile în ceea ce priveşte calitatea şi unicitatea obiectelor promoţionale. A apărut astfel categoria promoţionalelor de lux, destinate de obicei partenerilor de afaceri, clienţilor cheie şi departamentelor de protocol ale statului român.

Oferta s-a diversificat de la portofele din piele de struţ, la rame de fotografii semnate de celebrul designer Emanuel Ungaro.

Cele mai multe astfel de produse provin din import, dar există şi producători locali, precum designerul de produse din piele Dan Coma. Furnizor permanent al Casei Regale, Dan Coma creează pentru companii obiecte de lux, precum casete din piele pentru ceasuri şi butoni, serviete şi portofele din piele de animale exotice (crocodil, struţ), portcarduri cu margini de argint. „Un portofel din piele de crocodil se dă la bancheri şi poate costa între 120 şi 200 de euro. E un cadou care se transmite din tată în fiu, deoarece luciul pielii nu iese niciodată“, explică designerul. Totuşi, clienţii săi comandă cel mai des obiecte pentru birou, în acelaşi timp cele mai cerute promoţionale de lux din piaţa românească

Seriprint comercializează astfel de obiecte sub brandul Pierre Morri. În oferta premium a companiei se numără stilouri placate cu aur şi cristale Swarovski, agende, portofele din piele italienească, dar cele mai bine vândute rămân seturile de birou.

În cazul firmei La Strada, cele mai cerute obiecte promoţionale de lux sunt instrumentele de scris. Clienţii companiei pot alege însă dintr-o o gamă variată de produse, de la cele de design interior la produse semnate de creatori celebri, ca Ungaro, Cerruti sau Balenciaga.

Firma Sands Advertising completează oferta pieţei cu seturi de vin sau pentru fumătorii de trabucuri, accesorii de bucătărie sau îmbrăcăminte, pe lângă clasicele instrumente de scris. Pe de altă parte, Atip Design pledează pentru obiectele atipice, precum un glob pământesc în formă de puzzle, serie limitată, sau o coardă de sărit cu mânere de metal lustruit.

Reprezentanţii firmelor de profil spun că cele mai multe comenzi de produse promoţionale de lux au loc în perioada octombrie-decembrie, dar mai nou clienţii fac astfel de cadouri şi în perioada Sărbătorilor Pascale. Companiile interesate pot cumpăra chiar şi un singur produs de lux, însă pentru comenzile mai mari primesc discount. Spre exemplu, Marian Socol, managerul Seriprint, spune că firma sa face reduceri la produsele de lux pentru comenzi de minimum 25 de bucăţi la un produs în valoare de 100 de euro.

Preţurile practicate de firmele de promoţionale sunt de cele mai multe ori sub cele din centrele de retail. Cecilia Minculescu, executive manager al La Strada, susţine că firma sa oferă un stilou marca Cerruti la preţul de 28 de euro, la o comandă de minimum cinci bucăţi, în timp ce într-un magazin autorizat el poate fi cumpărat cu 50 de euro. Un portofel în serie semnat Dan Coma poate fi comandat la preţul de 45-50 de euro, în timp ce pentru unul mai deosebit, din piele de struţ, tariful creşte la 150 de euro.

Esenţial pentru un produs promoţional considerat de lux este calitatea, căutată tot mai mult în ultimii ani, spun reprezentanţii industriei.

Chiar dacă a crescut interesul pentru promoţionalele de lux, acestea nu reprezintă decât 10% din volumul pieţei de promoţionale, spune Ovidiu Joiţa, fost director executiv al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor din Industria de Publicitate. Potrivit acestuia, în 2006, piaţa totală a obiectelor promoţionale s-a ridicat la circa 50-60 de milioane de euro, excluzând din sumă tiparul obiectelor (agende, calendare etc.).

Din punctul de vedere al rulajului, ponderea obiectelor de lux se ridică la 20-22%, afirmă Szabados Attila, director executiv al Sands Advertising. Pentru firma pe care o conduce, între 20 şi 22% din cifra de afaceri provine din vânzările de promoţionale de lux. În cazul La Strada, procentul este în jur de 20%, în timp ce aproximativ 30% din cifra de afaceri Seriprint este adusă de acest tip de obiecte.

Deşi piaţa acestor produse nu este încă bine aşezată în România, ea se bucură de creşteri mari de la an la an.

 

 

Fabricat în serie limitată în toată lumea, globul pământesc se potriveşte unei companii care vrea să comunice greutate şi apartenenţa la o reţea internaţională68-6595-45_glob.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru colecţionarii de ceasuri şi butoni, o casetă fină, din piele de calitate, reprezintă cadoul ideal pe care se poate etala o marcă

68-6594-45_caseta.jpg

 

 

Pentru un cadou deosebit, adresat unui public rafinat, firmele pun la
dispoziţia clienţilor instrumente pentru deschiderea unei sticle de vin68-6597-45_pentruvin.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Gama de produse fashion business oferă obiecte promoţionale de lux semnate de creatori celebrii precum Ungaro, Cerruti, Galven 68-6602-45_ungaro.jpg

 

 

 

 

 

 

 

O geantă din piele, creată de designerul Dan Coma, poate purta cu succes numele companiei în rândul top-managerilor şi oamenilor politici68-6596-45_mare_geanta2dc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Un portofel din piele de crocodil, pentru 120-200 de euro, asigură longevitatea brandului fiind transmis de proprietar din generaţie în generaţie

68-6599-45_portofel.jpg

Seturile de birou cu mai multe piese sunt printre cele mai cerute obiecte promoţionale premium de pe piaţa autohtonă68-6598-45_pm50m.jpg

 

 

 

 

O cutie pentru ţigarete sau trabucuri este un cadou mai puţin obişnuit pe piaţa românească şi poate astfel să-l impresioneze pe cel care îl primeşte68-6600-45_trabuc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Instrumentele de scris placate cu aur şi cristale Swaroski sunt printre cele mai cerute cadouri de lux, chiar dacă preţul lor trece de 400 de euro68-6601-45_trusa2_detaliu3.jpg