Capital: Ce v-a determinat sa investiti in Romania?
Nikolaos Smirnoff: Tocmai perspectivele foarte bune pe care le ofera tara dumneavoastra. Extinderea continua a retelei noastre de magazine spune foarte mult despre acest subiect. Primul magazin Germanos l-am deschis in Bucuresti in anul 1996. An de an am majorat investitiile pentru extinderea retelei, care la sfarsitul anului 2001 a ajuns sa numere 41 de magazine, din care 12 in Bucuresti si restul de 29 in marile orase ale tarii. Pana anul trecut eram dealeri Dialog si Cosmorom, iar in prezent colaboram cu Cosmorom si Connex. Comercializam intreaga gama de servicii oferite de cele doua companii, atat din punct de vedere al telefoniei mobile cat si al Internetului.
Capital: Care sunt planurile pentru anul 2002?
Nikolaos Smirnoff: Anul acesta avem de gand sa ne extindem reteaua de distributie cu inca 20 de magazine noi. Practic dorim sa acoperim in intregime teritoriul Romaniei. Vom deschide magazine in orase noi precum Baia Mare, Targu-Mures, Galati, Deva, Sinaia. Dupa cum se observa nu ne rezumam la o anumita regiune, ci vrem sa fim prezenti pe intreaga piata romaneasca. In orasele cu potential ridicat, in care suntem deja prezenti, vom deschide noi magazine pentru a veni in intampinarea clientilor. In acest sens avem in vedere deschiderea a cel putin unui punct nou de comercializare in Constanta, Iasi si Brasov. Filozofia noastra este ca pe piata exista intotdeauna loc pentru o firma dinamica. In momentul lansarii serviciilor de telefonie mobila in Romania cine ar fi banuit ca intr-o perioada atat de scurta se va ajunge la peste doua milioane de utilizatori?
Capital: Care sunt performantele companiei Germanos pe plan international?
Nikolaos Smirnoff: Trebuie sa subliniez ca ne numaram printre cele 500 de companii din Europa cu cresterea cea mai rapida in ultimii trei ani. De la o cifra de afaceri de zece milioane de dolari in anul 1994, in anul 2000 s-a atins o valoare de aproape 150 milioane de dolari. Cresterea vanzarilor medii anuale a fost de peste 75%, ceea ce exemplifica deplin dinamica acestei companii.
Capital: Si in Romania ati reusit ca intr-un interval foarte scurt de timp sa va impuneti pe piata. Cum ati realizat aceasta performanta?
Nikolaos Smirnoff: Venind intotdeauna in sprijinul clientului. Noi spunem ca magazinele Germanos conecteaza consumatorul cu tehnologia. Un consumator va gasi intotdeauna solutia optima intrand intr-un magazin Germanos. Oferim o gama larga de produse: telefonie mobila, accesorii de telefonie mobila, baterii, smart shop, si telesystems. In plus am creat o echipa de profesionisti: peste 264 de angajati care s-au specializat la standarde internationale. Specialistii nostri sunt capabili sa ofere solutia optima care corespunde cerintelor formulate de client. In acest mod ne asiguram ca cine ne-a calcat odata pragul va veni din nou cand va avea nevoie de un sfat profesionist pentru achizitionare unui telefon mobil sau fix, accesorii, Laptop si Palmtop, faxuri cu dotari speciale, camere foto si video digitale etc. Din martie 2000, Germanos Telecom Romania SA a devenit o companie independenta de retail, iar din 15 ianuarie 2001, Germanos a devenit Internet Service dealer pentru FX si PCNET.
Capital: Care este principala noutate din acest an pentru Germanos Telecom Romania SA.?
Nikolaos Smirnoff: Extinderea retelei intentionam sa o facem in primul rand utilizand sistemul de franciza. Si nu numai pentru magazinele noi care se vor infiinta. Intentia noastra este de a pastra doar 5-6 unitati, restul urmand a fi oferite spre francizare. Sistemul este practicat cu succes in foarte multe tari in care grupul Germanos functioneaza. De exemplu in Grecia, din cele 250 de magazine, doar 45 sunt in proprietatea Germanos, restul functionand in sistemul franciza.
Capital: Care sunt avantajele sistemului de franciza?
Nikolaos Smirnoff: In primul rand oferim posibilitatea tinerilor care au capacitati manageriale de a-si dezvolta propria afacere, chiar daca nu dispun de capitalul necesar pentru infiintarea unui business. De exemplu, un spatiu comercial ultracentral cu vad bun poate sa coste 40 – 50 de mii de dolari. Putini isi permit sa plateasca asemenea sume. Prin sistemul de franciza pot prelua o afacere „la cheie” pe care s-o continue si s-o imbunatateasca. Avantajul este reciproc, fiind o afacere de succes pe plan mondial. Personal am incredere in capacitatile romanilor de a-si putea dezvolta o afacere profitabila. N-am nici o urma de indoiala ca se vor descurca. Climatul economic s-a imbunatatit in ultimul timp, iar intentia companiilor multinationale de a-si dezvolta afacerile din Romania nu poate decat sa vina in sprijinul sectorului de telecomunicatii. Romanii sunt foarte receptivi la tot ce este nou si adopta rapid noile tehnologii. Iar potentialul pietei este foarte mare. Este o tara cu 22 milioane de locuitori, iar gradul de penetrare a telefoniei mobile, de exemplu, va atinge pragul de 35% in cativa ani. Deci sunt inca foarte multe de facut, mai ales intr-un domeniu de varf, precum telecomunicatiile unde cererea va cunoaste o crestere mult mai accentuata decat in alte domenii.