Companiile din Romania pot pierde 150-200 milioane euro in fiecare an prin folosirea emailului intr-un mod necontrolat, avertizeaza GeCad Technologies intr-un comunicat. Principalul factor de risc il reprezinta angajatii.

 

Principalul efect nedorit al traficului de email incorect gestionat este pierderea de informatii care se poate intampla prin scurgeri de date confidentiale, in mod intentionat sau neintentonat (prin phishing sau social engineering). De asemenea, traficul de email necontrolat poate provoca pierderi companiilor prin mesaje de tip spam si virusi, dar si prin abuz in interes personal.

Un recent studiu efectuat confirma ca emailurile raman cea mai importanta cale prin care se scurg informatii din cadrul firmelor. Cel putin 20% dintre mesajele care ies din firme prezinta risc de divulgare a unor informatii financiare, de reglementare sau juridice, au precizat companiile ce au participat la studiu. Cel putin o treime dintre respondenti au desfasurat anchete asupra unor potentiale scurgeri de informatii prin intermediul emailului, in ultimele 12 luni. Mai mult de un sfert din numarul total al companiilor chestionate au recurs la concedierea angajilor care au fost gasiti vinovati de incalcarea politicilor referitoare la emailuri iar 45,5% recunosc ca au aplicat sanctiuni in cazuri similare.  

La nivel international se estimeaza ca numarul total de emailuri trimite intr-o singura zi s-a ridicat in 2006 la aproximativ 171 de miliarde. In 2007, se asteapta o medie zilnica de 196 de miliarde. Dintre acestea, 73 de miliarde ar fi mesaje trimise din interiorul companiilor.

Pentru a reduce riscul aparitiei unor asemenea probleme, companiile trebuie sa adopte politici de gestionare a traficului de emailuri, potrivite cu dimensiunile retelei si cu activitatea lor, cu proportia in care este utilizata comunicarea electronica in cadrul afacerii si cu numarul utilizatorilor de email pe care ii are. Politicile nu trebuie insa sa fie foarte restrictive caci atunci angajatii nu si-ar mai putea indeplini corespunzator sarcinile de serviciu.Totodata, pentru ca mesajele trimise in exterior contin informatii foarte importante pentru companiile din care pleaca este necesara arhivarea lor pentru ca acestea sa ramana in proprietatea firmei.

Sursa: Capital