Inițial formularul 088 se depunea doar de către persoanele juridice nou înfințate. La finalul anului trecut s-a prevăzut că acest formular trebuie depus la solicitarea fiscului și în cazul în care firmele  schimbă asociații sau sediu. Asta a generat zeci de mii de scrisori trimise de ANAF către contributori. Asta a creat iritare pentru că termenul era foarte scurt și volumul de informații era uriaș. Au existat critici și pentru că se cereau multe informații pe care autoritățile le aveau deja. Unele le avea chiar ANAF. Precum cazierul fiscal, de exemplu. Ei bine, acest formular a fost simplificat. Anumite inormatii deja existente în posesia instituțiilor statului nu mai sunt solicitate. În plus, informații sensibile precum salariul administratorilor au fost scoase din formular. Multe companii au reclamat că din acestă cauză mulți manageri străini refuză să vină în România. Formularul a fost modificat la 1 august. A durat mult pentru că au existat multe discuții interne legate de informațiile solicitate. Eu cred că formularul este chiar și acum prea cmplicat. Ar trebui să fie doar un formular prin care ANAF să-și evalueze, să-și cunoască, contribuabilii", a spus Gabriel Biriş

Sunt în continuare printre companiile care au codul de TVA obținut înainte de acest formular unele făcute chiar să fure. Pe baza unor criterii de risc, evaluăm situația și trimitem formularul doar celor care par puşi pe furat, a mai declarat Biriş.

La rândul său, consultantul fiscal Dragoş Pătroi a declarat că "multe firme mari, cu tradiție, s-au trezit că trebuie să trimită noi documente doar pentru că și-au schimbat sediul social. Noul model simplifică. În loc de 20 de criterii au rămas 12. A fost dat un nou ordin al ANAF acum două zile care are mici lacune. Au fost făcuți pași mari dar mai sunt detalii de rezolvat. Se va solicita formularul doar dacă se identifică risc fiscal. Eu nu știu cum evaluează ANAF aceste criterii. Nici contribuabilul nu le știe".