de documente digitale, segment in care este deja unul dintre lideri. Prin achizitia Macromedia si a software-ului Flash, Adobe se pozitioneaza in sectorul strategic al dezvoltarii de aplicatii web. In acelasi timp, Microsoft isi finalizeaza platforma grafica Avalon. Cumparand Macromedia, Adobe face dintr-un vechi rival un aliat. Editorul, al carui nume este asociat cu formatul PDF (Portable Document Format), cu Photoshop si Illustrator, s-a batut mult timp pentru a intra in sectorul creatiei digitale, in care activa Macromedia. Achizitia aceasta ii va permite sa se implanteze mai mult in intreprinderi. Noua entitate va dispune de un catalog complet de produse care ii permit sa creeze documente si aplicatii web. Utilizatorii Adobe si Macromedia sunt azi profesionisti, cum ar fi infografistii si web-designerii. Adobe intentioneaza sa largeasca targetul, adresandu-se si departamentelor care dezvolta tehnologii profesionale. Anumiti analisti considera ca miza se situeaza mai ales la nivelul dezvoltarii de aplicatii web de generatie viitoare. Editorii de software se vor lupta pentru a furniza platforma privilegiata pentru acest tip de creatie. Pe acest teren, Macromedia are un avans datorita softului Flash. Anul viitor, va trebui sa faca fata lui Microsoft cu Avalon, interfata grafica novatoare a lui Longhorn (viitorul Windows), deja prezentata ca o viitoare concurenta. Peter O’Kelly, analist la Burton Group, crede ca Microsoft nu va ataca in mod specific Macromedia si Adobe, dar „nu ar fi de mirare sa lanseze un model de arhitectura similar cu cel de la Macromedia.“Analistii se asteapta ca Avalon – care va include limbajul XAML (Extensible Application Markup Language) bazat pe XML – sa propuna aceleasi functionalitati ca si Flash si Acrobat. Iar tools-urile Microsoft sunt evident optimizate pentru Windows, in timp ce cele ale Adobe si Macromedia sunt mai adaptate mediilor bazate pe Mac OS si Linux.Microsoft pare totusi principala amenintare, si una dintre ratiunile apropierii dintre Adobe si Macromedia. De altfel, Bruce Chizen, CEO al Adobe, indicase anul trecut intr-un interviu: „Cand ma gandesc la rivalii nostri, unul singur ma nelinisteste. Microsoft e singurul care ma impiedica sa dorm.“