„Hyundai și KIA aplică metode neconcurențiale folosind dumpingul ceea ce este inacceptabil”, a declarat Montebourg în fața colegilor săi din Partidul Socialist. Oficialul a anunțat că a cerut Comisiei Europene să investigheze practicile Hyundai din Europa și să decidă dacă nu a fost încălcat tratatul de cooperare dintre Coreea de Sud și Uniunea Europeană. În încercarea sa disperată de a găsi soluţii pentru salvarea industriei auto franceze, ministrul pare să fi pus ochii pe grupul ale cărui vânzări înregistrează cea mai mare creștere.
Vânzările grupului Hyundai în Franța au crescut în primele șapte luni cu 30%, până la 36.328 de unități în timp ce grupul PSA a comercializat 367.542 de mașini, cu 20% mai puține decât cu un an în urmă. Și vânzările Renault se află în într-un puternic recul (-18%).
Oficialii Hyundai au respins deja acuzațiile ministrului francez declarând că discounturile practicate de companie sunt mult mai mici decât media europeană. În plus, Allan Rushforth, COO al Hyundai Europe, a declarat că aproape 90% din totalul mașinilor Hyundai și KIA vândute în Europa sunt produse în Cehia și Turcia și, prin urmare, nu intră sub incidența tratatului de cooperare dintre UE și Coreea de Sud. „Succesul Hyundai în Europa are la bază produse a căror cercetare, dezvoltare și industrializare se desfășoară pe acest continent. Creșterea cotei de piață este efectul direct al unui foarte bun raport calitate/preț”, a menționat Rushforth.
Conform unui articol publicat de ANE, și cei de la Ford Europe au o problemă cu mașinile produse sub mărcile Hyundai și KIA. Asta pentru că mulți clienți ai mărcii migrează către brandurile sud-coreene, atrași de prețurile mai reduse și de o calitate comparabilă. Ca exemplu, în cea mai mare piață europeană, Germania, Hyundai vinde modelul compact i30 cu 15.990 de euro în timp ce varianta cea mai ieftină a lui Ford Focus costă cu 960 de euro mai mult. Aceste diferențe de preț sunt justificate însă prin costurile de producție mai mici ale celor de la Hyundai care, deși asamblează mașinile în Europa, o fac în țări în care salariile sunt mai mic decât în Germania. Conform ANE, în timp ce Ford își plătește angajații de la uzina din Saarlouis cu 480 de euro pentru fiecare Focus produs, angajaţii grupului Hyundai de la Nosovice (Cehia) primesc doar 207 euro pentru fiecare i30 produs. Conform European Labor Cost Index, costurile cu forța de muncă din Germania sunt de 43,85 euro / oră în timp ce în Cehia acestea sunt de patru ori mai mici (10,62 euro / oră).