„Listarea la bursă este un target pe care îl avem pentru Bitdefender, dar nu am început niciun demers în acest sens. Se poate întâmpla acest lucru în circa doi-trei ani. Noi vrem deocamdată să demonstrăm că o echipă din România poate deveni lider mondial pe un segment de piaţă”, a precizat Talpeş. Acesta consideră că în domeniul securităţii informatice piaţa românească nu a fost educată pentru a renunţa la eticheta de producător anitivirus. „Din păcate nu am reuşit să educăm piaţa pe acest domeniu al securităţii informatice pentru că încă avem etichete de producători de anitvirus. Antivirus se referă doar la o mică parte din business-ul securităţii informatice. Aceasta este o piaţă uriaşă pentru că evoluţia tehnologiilor crează numeroase oportunităţi pentru cei care atacă”, a precizat Talpeş.
Şeful Bitdefender a subliniat că a testa pentru prima dată pe piaţa din Japonia o soluţie de securitate pentru telefoanele inteligente pentru că este una dintre cele mai dinamice şi consumatoare de astfel de tehnologii, iar în următorii cinci ani vor avea loc schimbări tehnologice profunde. „Această piaţă a telefoanelor inteligente va evolua foarte mult în următorii ani, iar feedbackul pe care îl vom avea de piaţa japoneză va fi unul consistent. Cred că în următorii ani vor avea loc schimbări tehnologice profiunde, dar şi în ceea ce priveşte comportamentul utilizatorilor. Bitdefender este în avangardă în zona securităţii deoarece creează tehnologii unice”, a subliniat Talpeş. Acesta consideră că piaţa securităţii IT&C înregistrează, încă, creşteri de două cifre. La ora actuală, numărul utilizatorilor de tehnologii Bidefender se ridică la 400 de milioane, la nivel mondial, obiectivul companiei fiind ca într-un an de zile să ajungă la nivel global la o jumătate de miliard de utilizatori ai tehnologiilor sale.
Bitdefender a avut, în 2010, afaceri de 29 milioane euro, mai mari cu 17% faţă de anul precedent. Aceste cifre reflectă însă doar afacerile din România şi „parţial” pe cele înregistrate pe alte pieţe. În prezent, compania are în țară în jur de 400 de angajaţi iar şeful Bidefender consideră că este posibil ca în următorii cinci ani să ajungă la o mie de angajaţi, deşi obiectivul principal este de a creşte productivitatea nu numărul angajaţilor.
Soluţia românească de securitate BitDefender este cea mai folosită în Franţa, iar în China sunt peste 200 de milioane de utilizatori care folosesc produse BitDefender ori produse care conţin tehnologie BitDefender. Florin şi Măriuca Talpeş controlează în mod egal firmele BitDefender şi Softwin. Cei doi au pus bazele Softwin în 1990, în urmă cu patru ani BitDefender s-a desprins de Softwin, devenind o companie separată. În anul 2007, Florin Talpeş a vândut 7% din acţiunile BitDefender către un grup format din şapte investitori, în schimbul a şapte milioane de dolari, ceea ce a dus la evaluarea companiei la 100 de milioane de dolari.

Sursa: Agerpres