Flamingo International estimează că vânzările de LCD-uri se vor dubla în 2008, la aproximativ 500.000 de unități, comparativ cu 2007. Aceste produse vor fi vedetele pieţei de electronice şi în 2008, conform estimărilor companiei. Aceeași tendință o vor înregistra și vânzările de plasme, care vor crește, anul acesta, până la aproximativ 50.000 de unități.

Datorită preţurilor tot mai accesibile, a tendinţei românilor de a înlocui televizoarele vechi cu echipamente de ultimă generaţie şi a ofertelor variate existente pe piaţă, oficialii Flamingo International declară că valoarea vânzărilor de LCD-uri va cunoaşte o creştere semnificativă şi în 2008, acest segment fiind estimat de reprezentanţii companiei la peste 300 milioane euro.

“Conform datelor din piață, în mediul urban, gradul de penetrare a televizoarelor LCD a fost anul trecut de aproximativ 10%, ceea ce indică un potențial de creștere foarte mare pe acest segment. De aceea, ne aşteptăm ca în topul celor mai solicitate produse electronice din magazinele Flamingo International să rămână, şi în acest an, televizoarele de tip LCD, datorită ofertelor tot mai atractive şi diversificate de modele şi a tendinţei clienţilor de a investi în echipamente moderne”, declară Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Potrivit datelor deţinute de Flamingo International, în 2007, pe piaţa de electronice au fost vândute 250.000 de unităţi de LCD-uri şi plasme, compania deţinând o cotă de 15% din această piaţă. În 2007, vânzările de LCD-uri şi plasme au contribuit cu 25% la totalul vânzărilor înregistrate de Flamingo Internațional. Cele mai solicitate branduri pentru această categorie de produse au fost, anul trecut, Samsung, Philips, Panasonic, Sony, LG, Veryo, Grundig.

Conform unui studiu de piaţă realizat anul trecut de SNA Focus, printre cei mai importanţi factori care influenţează decizia de cumpărare a unui televizor LCD sau a unei plasme sunt brandul, caracteristicile tehnice (34%) şi preţul (12%). Comparativ cu 2006, începând de anul trecut caracteristicile tehnice au devenit mult mai importante în procesul de achiziţie, alături de designul produsului cumpărat şi de tendinţele în designul interior.

Data: 17 martie 2008

Sursa: Flamingo Interantional