Potrivit acestor surse, care au dorit să-şi păstreze anonimatul, o serie de bănci importante precum Bank of America Corp., Deutsche Bank AG, Goldman Sachs Group Inc. şi BNP Paribas SA discută acordarea unor împrumuturi cu care Fiat să poată achiziţiona restul de 41,5% din acţiunile constructorului auto american Chrysler deţinute de VEBA, o companie afiliată a sindicatului United Auto Workers.

Sursele susţin că Fiat are în vedere o tranzacţie în două etape, conform căreia în prima fază compania va prelua restul acţiunilor Chrysler iar ulterior va refinanţa datoriile după fuziunea cu divizia sa americană. Analiştii UBS estimează că cel mai mare constructor auto italian ar putea să plătească până la 3,5 miliarde de dolari pentru restul acţiunilor Chrysler iar împreună cele două companii au datorii de 7,1 miliarde de euro. Una din opţiunile analizate este crearea unei noi companii cu sediul în SUA, care să rezulte din fuziunea Fiat şi Chrysler. Actualii acţionari de la Fiat ar urma să-şi schimbe acţiunile pentru o participaţie la noua companie iar familia Agnelli, care controlează Fiat, ar ajunge să deţină o participaţie minoritară la noua companie.

Un obstacol care stă în calea acestei tranzacţii este disputa juridică dintre Fiat şi United Auto Workers cu privire la preţul acţiunilor pe care Fiat vrea să le cumpere exercitând opţiunile de care dispune. Judecătorul care se ocupă de acest caz a estimat recent că grupul italian ar putea fi obligat să plătească un preţ mai mare decât se estima iniţial.

Directorul general Sergio Marchionne, care conduce atât Fiat cât şi Chrysler, vrea să finalizeze preluarea până în toamna acestui an pentru a da naştere unui grup global care să poată rivaliza cu General Motors Co şi Volkswagen AG. Însă mai întâi, Fiat trebuie să preia restul acţiunilor Chrysler, după ce a acumulat o participaţie de 58,5% începând din 2009 când a preluat controlul la constructorul auto american. AGERPRES