Nordis Group, dezvoltator imobiliar de ansambluri hoteliere și rezidențiale premium, pare să fi mizat pe o carte câştigătoare atunci când a decis să ridice ansamblul hotelier şi rezidenţial din nordul staţiunii Mamaia.

Investitorii au fost atraşi de modelul de business propus de cei de la Nordis, prin care cumpărarea unei camere de hotel va aduce un venit pentru o perioadă de 30 de ani, dar şi prin facilităţile ce le vor fi oferite tuturor persoanelor care optează pentru un sejur în clădirile hoteliere sau achiziţionează un apartament rezidenţial în acelaşi ansamblu.

Florin Poștoacă, Sales Manager Nordis Group, ne-a oferit mai multe detalii despre proiectul Nordis Mamaia, dar şi despre planurile de viitor ale companiei pe care o reprezintă.

Florin Poștoacă, Sales Manager Nordis Group

Când estimaţi că se vor putea caza primii turişti în camerele de hotel ale complexului Nordis Mamaia, respectiv când se vor deschide primele apartamente rezidenţiale în acelaşi complex?

Începând cu luna iulie a acestui an, investitorii Nordis vor deveni, pe rând, proprietarii investiției lor și vor primi toate beneficiile garantate.

Unitățile din clădirile hoteliere ale ansamblului Nordis Mamaia sunt finalizate, în prezent, în proporție de 95%. Estimăm că spre sfârșitul anului hotelul va deveni funcțional.

De asemenea, 95% din unitățile din corpurile hoteliere au fost deja vândute.

Divizia hotelieră a proiectului reprezintă cel mai mare hotel de leisure din Europa Centrală și de Est, conform evaluării realizate de Horwath HTL, lider global în consultanță și evaluare hotelieră.

Ansamblul cuprinde 712 de camere de hotel și 620 apartamente rezidențiale în prima etapă a proiectului. Etapa a doua cuprinde peste 1.160 de apartamente rezidențiale și numeroase servicii și facilități de 5 stele: piscine exterioare, sală polivalentă cu peste 1.000 de locuri, centru de recuperare medicală, spații comerciale.

La final, ansamblul va arăta ca un „mic oraș” – Nordis City – unde se vor regăsi: SPA de 3.200 de metri pătrați, plajă proprie de 26.000 de metri pătrați, 12 restaurante și cafenele, piscine exterioare, sală polivalentă cu peste 1000 de locuri, spații comerciale, săli de conferință, loc de joacă pentru copii, casino premium, cinema VIP, servicii de valet parking, curățenie și room service.

Aveţi în plan să oferiţi vreo formă de fidelizare pentru turiştii care se cazează la hotel, pentru a-i stimula să revină an de an la Nordis Mamaia?

Înainte de toate, calitatea de 5 stele a hotelului și a serviciilor este, până la urmă, cea mai bună formă de fidelizare. Un turist mulțumit va reveni, cu siguranță, acolo unde s-a simțit bine și va recomanda și altora, prieteni, colegi, parteneri de afaceri, acel hotel.

Mai mult, toți clienții Nordis se vor bucura de același standard de 5 stele în oricare dintre hotelurile lanțului nostru și vor beneficia de discount-uri speciale prin Nordis Members Club.

Designul pentru complexul din Mamaia a fost realizat în colaborare cu arhitectul Dorin Ștefan. Cât de important a fost pentru Nordis acest element al unui design unic în realizarea proiectului?

Dorin Ștefan este el însuși un nume „premium” în arhitectura românească, dar și internațională de astăzi, fiind recunoscut pentru stilul unic și proiectele sale inovatoare, neconvenționale.

Designul extraordinar al Nordis Mamaia a rezultat dintr-o colaborare fructuoasă cu celebrul arhitect român Dorin Ștefan, ale cărui idei vizionare le-am implementat in conceptul Nordis Mamaia. Îi suntem recunoscători pentru conceperea liniilor arhitecturale care fac din Nordis Mamaia un ansamblu de referință.

Fiecare balcon al clădirilor este diferit de toate celelalte. Practic, fiecare fâșie de sticlă de pe fațada unui apartament este unică. Toate aceste adevărate bucăți de „puzzle” individuale, nerepetabile, se îmbină armonios din punct de vedere vizual, creând per ansamblu o fațadă complexă, o adevărată operă de artă arhitecturală modernă.

Sursă: Capital
Sursă: Capital
Sursă: Capital

Poziționarea în zona de clădiri „premium” presupune implicit căutarea unor soluții arhitecturale extraordinare, nu doar pentru interior, cât și pentru aspectul exterior.

Ne bucurăm să generăm sentimentul de mândrie al proprietarilor că vor locui într-o clădire specială, cu un design exterior deosebit, care se remarcă dintre toate construcțiile existente în respectiva zonă sau în respectivul oraș.

Iar noi, ca făuritori de clădiri, avem la rândul nostru un sentiment de mândrie legat de lucrul bine făcut, care va dura în timp și va îmbogăți aspectul estetic al zonei în care se află proiectele noastre.

Cu toții visăm o Românie la care să-ți fie drag „să te uiți” – nu doar la peisajele naturale, ci și la clădirile ei.

Cât de mult v-au afectat problemele legate de lanţurile internaţionale de aprovizionare (generate de pandemie) sau penuria/scumpirea anumitor materiale de construcţie (din cauza războiului din Ucraina şi a altor factori)?

Dificultățile pe partea de logistică nu ne-au ocolit în pandemie.

Materialele de bună calitate s-au găsit și s-au livrat mai greu. Nordis pune accentul pe finisajele deosebite, la cele mai înalte standarde internaționale, care provin mai ales din importuri. Tipurile de materiale „glamour” pe care le folosim sosesc mai ales din Spania și Italia.

Deși situația economică a fost dificilă în pandemie pentru noi toți, nu am făcut nici o concesie la calitatea materialelor folosite și, implicit, la calitatea întregului proiect. Am preferat să întârziem puțin livrarea anumitor proiecte, decât să ne abatem de la standardul nostru de 5 stele.

Mulţi români preferă concediile în străinătate, din diferite motive. Consideraţi că serviciile şi calitatea ce vor fi puse la dispoziţie de Nordis îi vor convinge pe aceştia că pot avea parte de un concediu de vis pe litoralul românesc, la standardele înalte pe care şi le doresc?

Majoritatea clienților se plâng că raportul între preț și calitatea servicilor este scăzut la Mamaia mai mult decât în alte zone sau orașe din România. Marea problemă în tot ceea ce înseamnă HoReCa în țara noastră este că nu se primesc serviciile și facilitățile de calitate din afară, plătind aceiași bani.

În România nu există, practic, un lanț hotelier de 5 stele pentru a-ți petrece o vacanță. Există in orașele mari, pentru turiștii care vin din străinătate sau sectorul de business. În orașele turistice ale României, nu a intrat nici un lanț hotelier de 5 stele.

Din acest punct de vedere, Nordis este deschizător de drumuri. Standardul de 5 stele pe care l-am adoptat reflectă calitatea serviciilor Premium pe care ne propunem să le oferim clienților noștri.

O familie din România, spre exemplu din București, care vrea un concediu de „răsfăț”, va putea călători numai circa 2 ore până la Nordis Mamaia, unde va avea aceleași standarde ca în Italia, Spania sau Dubai.

În prezent, aceeași familie are nevoie de o călătorie de minimum 9-10 ore cu mașina până în Grecia, pentru a beneficia de un standard de 5 stele la nivel internațional.

Pentru un city break, ideale sunt destinațiile cât mai aproape de casă. Ca să nu mai vorbim de grijile inerente legate de călătorii internaționale în timp de pandemii, de multe ore petrecute în avion care stresează copiii sau de alte situații speciale, în care anumite persoane nu pot călători deloc cu avionul din motive medicale.

Dezvoltarea turismului intern la standarde „glamour” este o soluție la aceste probleme.

Cum vă veţi pregăti angajaţii şi în ce proporţie veţi apela şi la lucrători veniţi din străinătate?

Serviciile de calitate vor spori în România dacă se rezolvă problema sezonalității lucrătorilor din HoReCa. Un angajat sezonier, pe trei luni, nu își va da interesul ca unul permanent.

Cei 40% români vor fi majoritari din Constanța și vor rămâne angajați permanent aici.

Cei 60% străini ne vor putea ajuta în extra sezon, fiind mult mai disponibili să se relocheze la proiectele noastre din Sinaia și Brașov, unde fluxul turistic este mai mare iarna.

Cei 40% lucrători locali, care vor rămâne la Mamaia permanent, vor fi motivați prin salarii full time, vor participa la training-uri și workshop-uri cu specialiști de top, pentru a putea oferi, de la an la an, aceeași calitate înaltă.

Aveţi în plan dezvoltarea unor proiecte şi în alte oraşe sau zone turistice din România? Sau proiecte în afara României?

În prezent, Nordis Group desfășoară 4 proiecte: ansamblurile hoteliere și rezidențiale Nordis Mamaia, Nordis Sinaia și Nordis Brașov, precum și imobilul rezidențial Nordis View, din București. Nordis Group își propune să devină lanțul hotelier de 5 stele numărul 1 din România pe segmentul leisure.

Pe termen lung, Nordis are în vizor extinderea în orice zonă cu potențial turistic din România, fie că este vorba de mare, de munte, chiar și în Delta Dunării.

Eforturile noastre se concentrează pe a livra doar produse imobiliare de excepție. Calitatea primează înaintea cantității. De aceea, etapa de analiză este importantă și nu ne grăbim înainte de a decide asupra unei investiții noi. Vrem ca toate proiectele noastre să fie de succes.

Sursă: Nordis Group
Sursă: Nordis Group
Sursă: Nordis Group
Sursă: Nordis Group
Sursă: Nordis Group