Kaufland Internship Experience le dă studenților și masteranzilor șansa de a-și pune în aplicare cunoștințele teoretice dobândite, pe o perioadă de trei luni. Kaufland Trainee Program este instrumentul de dezvoltare în carieră al viitorilor angajați, conceput să continue, pe o perioadă de un an de zile, programul de internship. Despre parcursul angajaților în compania Kaufland și beneficiile pe care aceștia le primesc ne-a vorbit, pentru ediția 2022 a Top 100 Angajatori din România, Estera Anghelescu.

Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România & Moldova, sursă foto arhiva personală
Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România & Moldova, sursă foto arhiva personală

Ce programe de formare oferă Kaufland angajaților?

Estera Anghelescu: Kaufland este o companie care susține dezvoltarea profesională a echipei sale și a fiecărui angajat în parte. Suntem ca o familie, în care fiecare membru este tratat cu respect și înțelegere, fiind apreciat și valorizat pentru contribuția sa. Pentru că știm că succesul nostru organizațional este un succes de echipă, în care aportul fiecărui coleg este esențial pentru bunul mers al lucrurilor. De aceea, indiferent de nivelul de experiență sau de vechimea în companie, dacă lucrează în magazine, depozite sau la sediul central, toți angajații Kaufland pot accesa resurse de dezvoltare profesională specializate.

Pe lângă angajamentul pentru performanța colegilor din echipă, ne dorim să venim și în sprijinul tinerilor care urmăresc să se afirme pe plan profesional. Așadar, programele noastre pentru cei aflați la început de carieră sunt o parte importantă din ce ne definește ca angajator. Prin Kaufland Internship Experience, le dăm studenților și masteranzilor șansa să pună în practică noțiunile teoretice pe care le dobândesc în cadrul academic. Apoi, în completarea programului de internship, care durează 3 luni, am dezvoltat Kaufland Trainee Program, un program mai complex, derulat pe perioada unui an de zile. Este un instrument de dezvoltare în carieră destinat viitorilor sau proaspăt absolvenților, care mizează pe explorarea posibilităților de trasee profesionale, prin interacțiune directă cu diverse departamente din cadrul companiei noastre. Aceluiași profil de candidat i se adresează și Kaufland Talent Program, prin care îi susținem pe tinerii perseverenți în a-și urma chemarea, și conștienți de abilitățile lor, să atingă cele mai înalte culmi în carieră.

Ce salarii câștigă angajații Kaufland

Estera Anghelescu: Pachetele salariale și de beneficii pe care le oferim sunt competitive și se ridică la suma de 78 milioane lei în acest an financiar, ca valoare totală însumată. Acest buget este investiția noastră în bunăstarea celor peste 16.000 de angajați din cadrul magazinelor Kaufland din țară, platformelor logistice din Ploiești și Turda, și colegilor de la sediul central din București. De asemenea, începând cu luna iunie a acestui an angajații Kaufland au beneficiat de o majorare a grilelor salariale, venitul mediu brut al angajaților din departamentele Vânzări și Logistică ajungând la 7.600 lei brut, valoare care include sporurile și tichetele de masă.

CAPITAL: Care sunt beneficiile pe care le oferiți pentru angajați?

Estera Anghelescu: Crearea unui mediu de lucru plăcut și motivant este una dintre prioritățile noastre. Mai mult, atingerea unui echilibru între viața profesională și cea personală rămâne o prioritate căreia ne dedicăm prin beneficii concrete incluse în pachetul oferit colegilor. De aceea alegem să asigurăm zile în plus de concediul de odihnă – calculate în funcție de vechimea în companie, asigurare voluntară de sănătate, pachete cadou acordate de sărbători sau pentru începerea anului școlar, în cazul angajaților cu copii, cursuri online gratuite pentru copii, dar și reduceri la serviciile acordate de diverși parteneri externi (abonamente la telecomunicații, servicii de turism și servicii culturale). Totodată, colegii noștri beneficiază de abonament 7card – pentru activități de sport și relaxare, și Bookster – platforma de lectură care funcționează ca o bibliotecă publică. Toate sunt menite să stimuleze un program bogat și divers în afara orelor de lucru și ne dorim să îi facă pe cei din companie să se simtă apreciați.

Performanță în retail

CAPITAL: Care este profilul angajatului pe care compania dvs. îl caută?

Estera Anghelescu: Suntem interesați mai puțin pe un profil anume, fiind orientați mai mult către performanță. Avem departamente diverse, iar acest lucru înseamnă că procesul nostru de recrutare va viza și candidați cu un background care îi recomandă pentru IT sau Data Science, Marketing sau departamentul Financiar – Administrativ. Sunt doar câteva exemple care pun în valoare varietatea de roluri pe care le avem în companie și automat, și aptitudinile diferite de care avem nevoie. Ceea ce reconfirmă faptul că oricine își poate găsi locul în echipa Kaufland. Diversitatea și incluziunea sunt două valori pe care punem mare preț și pe care le cultivăm constant.

CAPITAL: Care sunt cele mai mari dificultăți atunci când recrutați personal?

Estera Anghelescu: Una dintre provocările cu care cred că se confruntă orice specialist în Recrutare este identificarea candidaților potriviți. Este important să urmărim deopotrivă compatibilitatea candidaților cu mediul de lucru și cultura organizațională din cadrul companiei, dar și aptitudinile funcționale, specifice, așadar un mix între profil și competențe. Apoi, este important ca dialogul să fie unul bazat pe transparență și curiozitate de ambele părți. Este esențial ca cei care ni se alătură să ne împărtășească valorile. De acolo, șansele să găsim împreună o formulă avantajoasă și oportunități de colaborare cresc considerabil.

CAPITAL: Care au fost cele mai importante provocări din ultimul an pentru compania dvs.?

Estera Anghelescu: Dacă ne uităm la contextul ultimilor doi ani, vom observa faptul că pandemia ne-a făcut să ne regândim prioritățile. Și este firesc ca noile atitudini și nevoi identificate pe plan personal să aibă un impact și asupra vieții profesionale. Odată cu schimbările din piața muncii, continuăm să căutăm soluții la noile necesități și rămânem agili în ce privește beneficiile pe care le oferim, deoarece adaptabilitatea și receptivitatea la nevoile candidaților reprezintă un test pe care orice angajator trebuie să îl aplice constant.

O altă provocare specifică industriei de retail este fluctuația tipică de angajați. Trebuie să avem însă în vedere faptul că o companie este un organism viu, complex, într-o schimbare și dezvoltare firească, și la fel sunt și angajații noștri. Ce ne dorim, în definitiv, este să rămânem, și unii și alții, pe aceeași pagină și să ne atingem potențialul împreună.

CAPITAL: Ce programe aveți pentru a preîntâmpina plecarea oamenilor din companie?

Estera Anghelescu: Corectitudinea care ne-a consacrat ne dă un avantaj competitiv, avem pachete de beneficii consistente și oferim șanse și oportunități egale tuturor angajaților. În ochii colegilor, ele cântăresc mult, pentru că indiferent de opțiunile pe care aceștia doresc să le acceseze mai departe în carieră, vor găsi sprijin în cadrul echipei Kaufland. Este o dublă alegere: noi alegem să susținem și să încurajăm potențialul colegilor noștri de a face performanță, iar ei aleg să susțină prin implicarea lor de zi cu zi misiunea și obiectivele companiei. Împreună suntem o comunitate – și o familie.

CAPITAL: Care credeți că vor fi cele mai mari provocări în următorul an (sfârșit de 2022, 2023) pentru departamentul de resurse umane?

Estera Anghelescu: Privind spre finalul anului 2022 și spre perioada următoare, una dintre principalele provocări pentru departamentul de Resurse Umane rămâne aceea de a susține ritmul de dezvoltare al lanțului de magazine, asigurând personalul necesar în acest sens. Pentru Kaufland, planul de expansiune include o medie de 10 noi magazine deschise anual, pentru fiecare dintre acestea fiind necesară formarea unei echipe de aproximativ 100 de persoane, într-un interval relativ scurt de timp. În același timp, faptul că recrutăm constant colegi noi în toate departamentele companiei înseamnă și că skill-urile necesare pentru rolurile disponibile devin din ce în ce mai specifice, la fel cum și așteptările și dorințele candidaților devin tot mai diverse.

Ne confruntăm permanent cu noutatea, facem mult problem-solving zi de zi. Cu certitudine, acest talent tot mai intens antrenat nu ne va prisosi; este o aptitudine esențială și este important să ne menținem în formă din punctul acesta de vedere, pregătiți să facem față oricărei provocări specifice domeniului nostru de activitate.