Acest tronson din Autostrada Transilvania are 48,4 kilometri.
”Evenimentul Zilei” a scris încă din luna august că aceasta va fi soluția pe care o vor adopta autoritățile, mai ales că firma americană Bechtel va mai lucra doar pe un singur tronson al autostrăzii care trebuia să lege Brașovul de Borș, respectiv pe secțiunea Suplacu de Barcău-Borş.
Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) declara, într-un interviu pentru EVZ, că începutul anului viitor va marca și demararea procedurilor de concesiune pentru autostrada care va începe la Comarnic și se va opri la Făgăraș.

De asemenea, prin construcția acestei autostrăzi se va realiza o alternativă la autostrada Sibiu-Pitești, parte a Coridorului IV Pan-European, proiect estimat la peste trei miliarde de euro.
Înainte ca aceste proiecte să fie concesionate, trebuie reactualizate studiile de fezabilitate, trebuie elaborat și aprobat Studiul de fundamentare a deciziei de concesionare etc. De asemenea, trebuie realizată o analiză economico-financiară și trebuie văzut care este cea mai potrivită procedură de atribuire a viitorului contract de concesiune.
Mai multe încercări de concesiune pentru Comarnic-Brașov

Autoritățile române au încercat până acum de două ori să concesioneze lucrările de proiectare, execuție și operare a autostrăzii Comarnic-Brașov. Prima tentativă a făcut-o guvernul Năstase, în anul 2004. Contractul era semnat atunci cu firmele Asthrom Roichman, Vinci, Strabag. Înțelegerea a fost reziliată de guvernul Tăriceanu un an mai târziu. O încercare a făcut și Ludovic Orban, ministru al Transporturilor când la Palatul Victoria s-a aflat Călin Popescu Tăriceanu. Nu s-a ajuns la semnarea unui contract deoarece au existat numeroase nereguli.
Ajuns șef la Transporturi după ce PDL-ul a câștigat alegerile din 2008, Radu Berceanu a pus și el umărul la o încercare de concesionare. Câștigătoare a fost desemnată asocierea Vinci-Aktor. În presă au apărut informații că oferta firmei Vinci-Aktor a fost modificată pe ascuns, prin introducerea unor clauze avantajoase celor două firme.

Chiar și așa, contractul a fost denunțat de Vinci-Aktor. La acea vreme, ministrul Radu Berceanu declara că reprezentanții celor două firme i-au cerut să-și dea acordul asupra modificării în vederea obţinerii mai ușoare a finanţării. Berceanu a refuzat și a declarat că, dacă ar fi acceptat, ar fi ajuns la pușcărie.
Asocierea Vinci-Aktor ne-ar fi cerut 1,5 miliarde de euro pentru a construi cei 58 de kilometri ai acestei autostrăzi.
Premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor Anca Boagiu le-au propus chinezilor să ne construiască în concesiune această autostradă.