Numele Dacia este folosit din nou fraudulos in cadrul unui concurs fictiv pe internet, unde sunt puse „la bataie” zece automobile Dacia Logan, care, potrivit falsei promotii, pot fi castigate prin tragere la sorti, a anuntat constructorul autohton de autovehicule. Mai mult, tentativa de frauda foloseste notorietatea a inca sase branduri romanesti.

Un concurs fictiv

Potrivit unui anunt postat pe site-ul concursului, promotia ar fi organizata „de catre fabrica de automobile Dacia Renault Pitesti, cu ocazia impliniri a 41 de ani de la infintarea uzinei”.

Mai mult, anuntul foloseste si numele companiilor de telefonie mobila Zapp, Orange, Vodafone si Cosmote, numite colaboratoare ale campaniei. Acestea ar fi contribuit la promotie prin alocarea a cate „100 de numere de telefon din fiecare retea prin tragere la sorti”.

Promotia fictiva anunta ca din cele 400 de numere de telefon 10 vor fi castigatoare, iar posesorii acestora ar urma sa fie anuntati printr-un mesaj text de catre operatorii uzinei Dacia, in care ar fi oferite informatii de contact.

Scopul escrocheriei

„Fiecare castigator va trebui sa suporte o taxa cuprinsa intre 250-650 Eur. reprezentand taxe pentru curierat rapid. Autoturismele vor fi aduse la domiciliul fiecarui castigator ,indiferent de locatia in care (n.r. textul se opreste aici)”.

Acesta este mesajul prin care viitorii „castigatori” sunt instiintati cu privire la taxele pe care trebuie sa le suporte pentru a putea intra in posesia premiului, cate un Logan pentru fiecare din cei zece „norocosi”.

Un plus de incredere

Pentru a castiga increderea celor ce urmeaza sa participe la „promotie”, autorii fraudei ii indeamna pe castigatori sa nu comunice nimanui „codul unic primit prin mesajul text”.

De asemenea, concursul are doi sponsori fictivi: Banca Romana „da” Dezvoltare si Astra Asigurari.

0-27481-capital0001fraudadacia.jpgDacia face precizari:

1. Dacia nu a organizat şi nici nu organizează concursuri de acest gen. Domnul Constantin Stroe, al cărui nume este menţionat în mesaj pentru a da credibilitate înşelătoriei, nu are bineînţeles nicio legătură cu falsul concurs.

2. Ca şi până acum în situaţii similare, Dacia va solicita începerea urmăririi penale împotriva persoanelor vinovate de această dezinformare frauduloasă, pentru săvârşirea mai multor infracţiuni prevăzute de Codul Penal şi pedepsite cu închisoarea, precum înşelăciunea şi concurenţa neloială faţă de Dacia, cu grave consecinţe asupra imaginii de marcă.

3. Dacia roagă cetăţenii să fie atenţi când primesc acest tip de mesaj, să nu îi dea crezare, să respingă aceste e-mail-uri, chiar dacă informaţiile prezentate par credibile. De asemenea, Dacia are rugămintea faţă de cei supuşi acestor tentative de înşelăciune să obţină de la persoanele care eventual le apelează toate informaţiile posibile şi să informeze de urgenţă Vocea Clientului Dacia (0248 500 000).

4. Dacia mulţumeşte tuturor cetăţenilor care au sesizat asemenea acte grave de fraudă, comise în dauna Dacia şi a interesului public.