Cel mai recent, realizat în SUA, merge chiar mai departe, și arată că telespectatorii sunt chiar dispuși să plătească mai mult pentru a urmări emisiuni întrerupte de pauze publicitare. Pare puțin probabil dacă ne gândim la succesul pe care îl au posturi TV precum HBO, sau chiar la declarațiile telespectatorilor care spun mereu că urăsc pauzele publicitare.

Studiul, realizat de doi profesori de la Stem School – New York University și Tepper School – Carnegie Mellon, dezvăluie și motivul acestei concluzii: în pauzele publicitare interesul pentru emisiunea urmărite este reaprins. „Oamenilor le-au plăcut mai mult emisiunile întrerupte de pauze publicitare, indiferent de calitatea reclamelor difuzate”, a declarat cercetătorul Leif Nelson publicației Harvard Business Review. „Iar dacă le-a plăcut programul urmărit, ei s-au arătat dispuși să plătească cu 30% mai mult pentru un DVD conținând emisiuni ale aceluiași regizor”, adaugă el.

Cu câteva luni în urmă, un alt studiu demonstra ca fiind greșită ideea conform căreia, în pauzele publicitare, oamenii schimbă postul sau își ocupă timpul cu alte activități pentru a nu se uita la reclame. Astfel, un studiu plătit de Consiliul pentru Excelență în Cercetare a demonsrat că reclamele sunt urmărite zilnic de 85% adulți și că, în general, telespectatorii urmăresc 26 de pauze publicitare, însemnând 73 de minute de publicitate în fiecare zi.
Cercetarea a arătat cu numai 14% din telespectatori au schimbat postul în timpul pauzei publicitare, față de 11% care au apăsat butonul telecomenzii chiar înaintea pauzei 13% chiar la finalul ei. Tiparul este același și în cazul celor care pleacă din cameră în timpul reclamelor: 20% părăsesc încăperea în timpul pauzei, față de 19% chiar înaintea publicității și 21% după reclame.