Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, în cadrul discuţiei, partea elveţiană şi-a arătat interesul în ceea ce priveşte privatizarea TAROM şi CFR Marfă, aceasta din urmă, aflată în plin proces de privatizare.

‘Mi-aş fi dorit ca CFR Marfă să rămână la stat datorită importanţei strategice pe care o are. În momentul de faţă Compania beneficiază de management privat şi deja a câştigat un contract, singurul din ultimii doi ani. Există intenţii de cumpărare din partea unor societăţi, şi de aceea doresc să privatizez o companie curată, ce are ca avantaj accesul la Marea Neagră prin portul Constanţa şi o infrastructură proprie reprezentată de vagoane, locomotive şi depouri’, a precizat Relu Fenechiu.

Ministrul Transporturilor a prezentat părţii elveţiene o listă de proiecte de infrastructură ce reprezintă oportunităţi privind realizarea unor contracte de parteneriat public privat (PPP).

Delegaţia elveţiană şi-a manifestat interesul de a organiza întâlniri cu mediul de afaceri şi bancar elveţian, pentru a discuta unele oportunităţi de colaborare pe domeniile noastre de activitate (rutier, feroviar, naval şi aerian).

Ministrul Transporturilor a făcut şi o scurtă prezentare a companiei TAROM, subliniind totodată că aceasta beneficiază de management privat şi că a fost aprobat planul de administrare al companiei, plan ce vizează măsuri de reducere a pierderilor, dar şi de recâştigare a pieţei pierdute în favoarea companiilor private şi a operatorilor străini:

‘Avem un plan de redresarea a activităţii TAROM pe trei ani şi de aceea nu este oportună privatizarea unei companii cu pierderi. Ne dorim relansarea companiei şi abia apoi ar trebui privatizată’, a mai spus ministrul Transporturilor.

SURSA: Agerpres