Elicopterele electrice au de câștigat o bătălie extrem de dură. Acestea trebuie să înlocuiască taxiurile clasice. Giganții din domeniu au dezvoltat deja adevărați mastodonți ai viitorului. Deocamdată, taxiurile viitorului nu sunt accesibile decât oamenilor cu bani, dar viitorul poate să ne aducă mari surprize.

Lilium Jet este una dintre cele mai căutate și apreciate drone de pasageri. Aceasta este complet electrică și are o autonomie de 300 de km, dar și o viteză de 300 km/h. Compania oferă servicii de taxi aerian la cerere, iar pentru a avea acces la acestea aveți nevoie de o simplă aplicație, precum cea de taxiuri clasice.

Compania nu se oprește aici și vrea ca Lilium Jet să parcurgă 70 km în doar 15 minute. Aceasta ar fi o opțiune foarte bună pentru navetiștii care doresc să accelereze o călătorie obositoare.

Lilium are în plan să dezvolte o întreagă flotă de „taxiuri zburătoare” cu o capacitate de transport de cinci persoane, care pot fi operate cu sau fără pilot. Serviciul ar urma să fie introdus în oraşele din întreaga lume până în anul 2025.

Giganții Airbus și Boeing, în competiție

Cei de la Airbus vor ca City Airbus să devină un adevărat mijloc de transport urban. Taxiul zburător al companiei are patru locuri și este acționat electric. Noul aparat poate efectua curse fără pilot, într-un regim total automat.

Airbus anunță că aero-taxiul le permite pasagerilor să ajungă foarte repede la aeroport sau în gările feroviare, atunci când străzile sunt blocate. Prețul unui asemenea aparat de zbor este de un million de euro.

Nici cei de la Boeing nu s-au lăsat mai prejos. Au testat și ei propria mașină zburătoare, Boeing jet drone. Compania aerospațială americană a testat aeronava experimentală, pe care o numește un vehicul aerian pentru pasageri. Prototipul este un exemplu de aeronavă verticală de decolare și debarcare. Mai mult, prototipul a finalizat deja o decolare controlată.

Cei de la Boeing NeXt, divizia de mobilitate aeriană a companiei, vorbesc despre cea mai semnificativă provocare tehnică a viitorului.

Scopul elicopterelor electrice

Pe lângă dorința de deplasare cât mai rapidă, giganții din domeniu își doresc și altceva prin dezvoltarea elicopterelor electrice. Kittyhawk Cora a fost conceput strict ca un taxi aerian. Acesta utilizează 12 elice pentru porțiunea VTOL a zborului său. Pentru zborul înainte, folosește o pereche de aripi de ridicare înalte și un propulsor orientat spre spate.

Dezvoltatorii au primit sprijin din partea guvernului din Noua Zeelandă, care încearcă să scadă cât mai rapid rapid emisiile în următorii ani prin intermediul transportului electric. Noua Zeelandă a fost, de asemenea, una dintre țările dispuse să lucreze exclusiv cu Kittyhawk.

Elicopter electric fără pilot

EHang 184 a fost una dintre primele drone construite pentru transportul uman. Este una dintre puținele companii care a testat deja prototipurile cu oameni. Au avut deja peste 1000 de zboruri de testare.

Acest prototip folosește opt elice și poate parcurge aproximativ 10 mile într-un singur zbor. Zborul poate fi efectuat fără pilot.

Serviciu de aviație la cerere

Cei de la Uber au revoluționat industria taxiurilor clasice, dar nu vor să se oprească aici. Uber Air este noua lovitură pe care vrea să o dea gigantul, un serviciu de aviație la cerere, similar cu ceea ce oferă în prezent în lumea automobilelor, dar pentru transportul aerian. Compania are în vedere un taxi autonom VTOL disponibil prin intermediul unei simple aplicații.

Uber Copter a prins viață în New York. Serviciul asigură transfer rapid cu elicopterul între Manhattan şi Aeroportul JFK. Noul Uber Copter nu va fi primul sau singurul astfel de serviciu. Există deja alte aplicații care asigură transport cu elicopterul. Prețurile acestui serviciu sunt extrem de ridicate.

Rezervările pentru Uber Copter se pot face cu până la cinci zile în avans şi costă între 200 şi 225 dolari de persoană. De asemenea, serviciul nu este disponibil pentru oricine. Acesta este rezervat exclusiv utilizatorilor cu conturi Platinum sau Diamond din cadrul programului Uber Rewards. Există restricţii pentru numărul de persoane şi bagajele pe care le poţi lua în elicopter.

Până la cinci persoane vor putea să urce la un singur transport în Uber Copter, fiecare fiind limitat la o geantă mică şi o geantă de mână, asemenea liniilor aeriene low-cost. Transferul cu Uber Copter între New York şi aeroportul JFK durează aproximativ jumătate de oră, fiind cea mai rapidă soluţie de transport între cele două puncte. Cu maşina poţi face minimum o oră dacă nu este trafic şi aproximativ două ore în trafic intens. De asemenea, cu trenul cursa durează între 50 şi 75 de minute.