”Electromagnetica este cel mai mare producător român de echipamente de iluminat cu LED şi exportă aceste produse în Italia, Grecia, Bulgaria, Serbia, valoarea exporturilor în 2014 fiind de câteva sute de mii de euro”, a spus Scheuşan, la simpozionul ”Lumina LED 2014”. Primele încercări ale companiei în direcţia dezvoltării de soluţii de iluminat cu LED au început în urmă cu cinci ani, iar această ramură de activitate a crescut vertiginos, ocupând majoritatea capacităţii de producţie, a numărului de angajaţi, a zonei de cercetare şi a investiţiilor. Cifra de afaceri anuală a Electromagnetica pe segmentul echipamentelor de iluminat cu LED este de 6 milioane de euro şi s-a dublat anual, la început situându-se la 300.000 – 400.000 de euro, a precizat Scheuşan, citat de Agerpres. Gama de produse include circa 300 de corpuri de iluminat cu LED, compania oferind, practic, soluţii de iluminat pentru orice fel de aplicaţie – spaţii industriale, zone de asamblare, spaţii comerciale, farmacii.

”În domeniul iluminatului stradal a început în 2014 o activitate importantă, iar în anii următori va căpăta un rol tot mai important. Cam toate licitaţiile în momentul de faţă sunt pe iluminat cu LED-uri”, a spus Scheuşan, care a precizat că valoarea medie a unei licitaţii pentru iluminatul stradal este de 150.000 – 200.000 de euro. Reprezentantul Electromagnetica a arătat că gradul de integrare a producţiei de echipamente de iluminat cu LED este foarte ridicat, fiind importate doar unele componente electronice, ceea ce a condus la creşterea numărului de locuri de muncă, iar producţia este profitabilă.

La nivelul populaţiei există însă rezerve faţă de adoptarea noilor soluţii de iluminat, din cauza preţului, care nu este foarte mic şi nici nu poate fi redus prea mult – a adăugat Scheuşan, însă trebuie puse în balanţă economiile care se realizează prin reducerea consumului, caz în care balanţa înclină puternic în favoarea noilor tehnologii.

”Vom acorda în continuare o mare atenţie dezvoltării acestui sector şi îl considerăm sectorul cu cel mai mare viitor pentru noi”, a mai spus directorul general al companiei, care a adăugat că îşi doreşte menţinerea ritmului de creştere a afacerilor şi în 2015, dar trebuie avută în vedere şi capacitatea de absorbţie a pieţei. În România, activează în prezent 5 – 6 producători importanţi de sisteme de iluminat cu LED şi niciun producător de echipamente de iluminat tradiţional – tuburi neon, becuri cu incandescenţă, tuburi fluorescente, echipamente cu halogen.

”Electromagnetica a anticipat ce se întâmplă cu iluminatul cu LED şi nici nu are 'balastul' unei producţii de aparate tradiţionale de iluminat”, a declarat, la simpozion, preşedintele Comitetului Naţional Român de Iluminat (CNRI), profesorul Dorin Beu, potrivit aceleiași surse. El a menţionat că, în 2014, Premiul Nobel pentru fizică a fost câştigat de inventatorii LED-ului albastru, iar în 2015 este marcat 'Anul internaţional al luminii', ocazie cu care va avea loc anul viitor un congres de specialitate la Sibiu, în septembrie.

Te-ar putea interesa și: