Podul de pe Autostrada Moldovei A7, parte a Lotului 1 din tronsonul Buzău–Focșani, are o lungime de 1.360 de metri și devine a doua cea mai lungă construcție de acest tip din România.

Se deschide circulația pe cel mai lung pod de pe Autostrada Moldovei

Structura, ridicată la peste 30 de metri deasupra albiei majore a râului Buzău, este susținută de 21 de pile și are o deschidere maximă de 70 de metri. Segmentul de autostradă aferent, cu o lungime de 4,6 kilometri, leagă localitățile Vadu Pașii și Buzău Est. Odată deschis traficului, va permite circulația completă pe porțiunea deja finalizată a Lotului 1, finalizată încă de la sfârșitul anului trecut.

Compania românească UMB, responsabilă de construcție, are în lucru ultimele elemente ale proiectului: montarea parapetelor de protecție, amplasarea indicatoarelor rutiere și amenajări exterioare. Urmează efectuarea testelor statice și dinamice pentru certificarea podului. Recepția lucrării este programată pentru sfârșitul lunii iunie, moment din care circulația va fi oficial deschisă.

În prelungirea podului, pe Lotul 3 al tronsonului Buzău–Ploiești, compania turco-italiană Nurol-Makyol finalizează bretelele de legătură cu DN2B, ca parte a nodului rutier care va conecta autostrada cu rețeaua națională. Se lucrează la montarea parapetului marginal, marcaje rutiere definitive, indicatoare și la cele două sensuri giratorii care se vor intersecta cu DN2B.

„În vederea desfășurării activităților de monitorizare și verificare a infrastructurii rutiere, echipele CESTRIN sunt prezente astăzi pe teren pentru efectuarea determinărilor tehnice la Podul de la Vadu Pașii de pe A7, unul dintre cele mai lungi din țară. În cadrul acestei acțiuni, sunt realizate următoarele determinări:
– Măsurători de planeitate și adâncime medie a macrotexturii;
– Determinări de deflexiune dinamică, necesare pentru evaluarea capacității portante a structurii rutiere;
– Verificarea parametrilor elementelor de siguranță rutieră, inclusiv semnalizarea verticală și orizontală;
– Prelevare de carote pentru verificarea caracteristicilor fizico-mecanice ale mixturilor asfaltice”, a informat Direcția Regionala de Drumuri și Poduri Buzău, într-o postare realizată pe Facebook.

autostrada-moldovei
SURSA FOTO: Evenimentul Zilei

Lucrările sunt împărțite între cele două sensuri de mers

Pe pod, lucrările sunt împărțite între cele două sensuri de mers. Pe sensul Buzău–Vadu Pașii (Calea 1) se toarnă stratul de uzură și se montează panouri fonoabsorbante. Pe sensul Vadu Pașii–Buzău (Calea 2), se montează panouri fonoabsorbante, parapete, sistemul de iluminat, se aplică hidroizolația și se finalizează rigolele carosabile.

În prezent, peste 250 de muncitori și aproximativ 30 de utilaje sunt mobilizate pentru finalizarea structurii. UMB este constructorul tuturor tronsoanelor A7 între Buzău și Pașcani – peste 210 kilometri finanțați prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În paralel, lucrările avansează și pe celelalte tronsoane ale A7. Progresul raportat pe segmentele Focșani–Bacău și Bacău–Pașcani variază între 20% și 37%, cu termene de finalizare estimate între septembrie și noiembrie 2025. Ritmul este susținut, mai ales pe loturile 1 și 2 Focșani–Bacău și pe Lotul 2 Bacău–Pașcani, unde lucrările care ocolesc municipiile Adjud și Roman sunt prioritizate.

Autostrada Moldovei A7 este primul proiect rutier major din România aflat în execuție completă pe toate cele 13 loturi, însumând 320 de kilometri între Ploiești și Pașcani. La final, va măsura aproape 440 de kilometri, unind Ploiești de Siret, la granița cu Ucraina. Proiectul este considerat strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu Muntenia și cu rețeaua europeană de transport.