“Drumul morţii” din România a intrat în vizorul autorităţilor şi va fi modificat radical!

E85, care leagă Capitala de Moldova, scena a prea multe accidente soldate cu morţi

Este vorba despre E85 sau DN2, care leagă Bucureştiul de Moldova, o şosea care a avut parte de numeroase accidente mortale în ultimele luni. Cel mai recent a avut loc chiar pe 25 iulie: 7 oameni au murit, printre care şi 2 copii, iar alte 5 persoane au fost rănite după ce un microbuz şi un autoturism s-au ciocnit frontal pe E85.

Acum, CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) intenţionează să modifice radical drumul european, scrie Adevărul.

Drumul va avea pe viitor trei benzi, una pe un sens şi două pe celălalt, în loc de două benzi şi acostament pe fiecare parte, cum este în prezent. Reconfigurarea E85 se va face acolo unde infrastructura o va permite, precizează CNAIR.

Viteză legală pe E85 este în prezent de 100 km/oră. Mulţi conducători auto ignoră limitarea de viteză şi se angajează în depăşiri periculoase, care, de multe ori, se încheie cu tragedii.

În ce va consta reconfigurarea acestei şosele?

Un proiect pilot în acest sens a fost deja implementat pe un tronson de 10 km al şoselei care face legătura între Capitală şi Moldova, iar pe acea porţiune nu au mai avut loc accidente mortale.

În cadrul proiect pilot, autorităţile au delimitat trei benzi pe o distanţă de 10 kilometri – două pe un sens, una pe celălalt, iar pe acest tronson numărul morţilor a fost zero. Proiectul 2+1 dintre Sineşti şi Moviliţa va fi extins pe DN2, afirmă reprezentanţii CNAIR.

“O normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare ale DN2 şi alte drumuri”, spune Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului din cadrul CNAIR.

Conversia unui drum naţional cu două benzi într-un drum de tip 2+1 se va face acolo unde lăţimea cu tot cu acostamente este de 12 metri. Banda va avea cel puţîn 3,5 metri. Vor apărea separatoare între benzi, iar viteza de deplasare poate scădea până la 70-80 km/oră pe unele porţiuni.

Sursa foto: News.ro