Principala destinație este Bulgaria cu peste 30%, urmată în clasament de Ungaria, cu o pondere de aproximativ 20% din total, Germania, cu aproape 10% din coletele trimise în străinătate și Italia, cu peste 7%.

Din totalul livrărilor internaționale efectuate de companie, peste 60% merg către Europa de Est și Centrală, iar aproape 40% din total merg în Europa de Vest.

 „Numărul românilor care aleg să trimită colete în afara țării este tot mai mare, iar acest lucru s-a reflectat în livrările internaționale înregistrate de la începutul anului. Sărbătorile Pascale au reprezentat cea mai aglomerată perioadă pentru trimiterile din țară către străinătate, generând creșteri de 20% ale volumelor curierilor față de o perioadă obișnuită”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Potrivit estimărilor companiei, o evoluție asemănătoare se va înregistra și la finele anului, în preajma sărbătorilor de iarnă, perioadă în care, de regulă, volumul coletelor trimise de către români către o adresă din afara României crește considerabil.

„Prognoza noastră arată că evoluția pozitivă înregistrată atât la nivelul exporturilor, cât și la cel al importurilor, se va menține pe întreg parcursul anului, vânzările online continuând să joace un rol important în această creștere”, adaugă Lucian Aldescu. 

În ceea ce privește volumul coletelor primite de către români din afara țării, acestea vin din Ungaria, Polonia, Marea Britanie, Olanda și Germania, țări care au generat mai bine de jumătate din totalul importurilor din perioada de referință.