Potrivit unui comunicat de presă, creșterea pentru Eximutur Business se datorează extinderii portofoliului de clienți business cu 20% față de anul precedent, dar și înmulțirii numărului de deplasări și evenimente organizate pentru clienții existenți. De asemenea, România este destinația preferată de companii pentru organizarea conferințelor, a programelor de instruire sau motivare a angajaților. Preţul mediu plătit pentru un pachet de servicii care include cazare, masă, servicii de conferință și entertainment este de 486 de lei/angajat. În cazul destinațiilor din străinătate, serviciile de business travel la sol (cazări, rent-a-car, transferuri) au crescut cu 17,5%, cea mai solicitată destinație fiind Germania.

 „Pentru a oferi clienților soluții de optimizare a costurilor de călătorie, am realizat în ultimii ani investiții de sute de mii de euro în tehnologie de travel, crescând și mai mult competențele echipei noastre de consultanți. În plus, compania noastră oferă clienților săi siguranță prin stabilitatea financiară, indicatorii de solvabilitate/lichiditate, achitarea în avans la furnizori a serviciilor și/sau la termenele specificate în contracte”, declară Lucia Nora Morariu, președinte Eximtur.

Indicatorii de solvabilitate ai companiei conform ultimului bilanţ anual 2015 sunt: solvabilitate 2,16%, autonomie financiară 54,07%, activ net contabil 2.391.486 de euro. În 2016, compania a deservit un număr de 236.000 de clienţi şi a plătit statului român taxe şi impozite în valoare de peste 1 milion de euro.

Destinația România, locul 1 în ceea ce privește vacanțele românilor

În ceea ce privește divizia leisure, peste 80.000 dintre clienții companiei au petrecut anul trecut vacanțele în România, în timp ce peste 35.000 au optat pentru concedii în străinătate. Destinațiile din România au înregistrat o creștere a vânzărilor de 48% față de anul 2015. Zona cea mai solicitată a fost litoralul, care a generat prin creșterea de 33% un volum de vânzări de peste 9 milioane de euro, urmată de stațiunile balneare, montane și Delta Dunării, care au înregistrat o creștere de peste 100%, cu un volum total de peste 3 milioane de euro vânzări.

Topul celor mai vândute destinații externe în 2016 include Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, la mare căutare fiind și programele de tip croazieră. Cu toate că destinaţia Turcia, cea mai importantă ca volum de vânzări până în 2015, a scăzut din motive obiective, volumul de vânzări pentru destinaţii externe a depăşit 11,5 milioane de euro, având o ușoară creștere față de anul precedent.

„Turismul intern va crește și în 2017, mai ales dacă se vor acorda voucherele de vacanță promise bugetarilor. Estimăm, de asemenea, că se vor relansa mult și unele destinații externe. Spania, Grecia, Croația, Slovenia, Italia vor fi în top, va continua să crească numărul turiștilor care aleg croaziere, programe de vacanță la munte, în Austria, Germania, destinații exotice sau destinații mai speciale, precum Islanda, Danemarca, Finlanda sau Rusia. Dacă totul se desfaşoară normal, şi Turcia, destinaţie pentru care au crescut solicitările în perioada de Early Booking în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, are şanse să redevină principala destinaţie externă ca volum vânzări”, mai spune Lucia Nora Morariu.