Premierul Ludovic Orban a delarat joi că Guvernul are în vedere eliminarea adeverinţei de la angajator pentru Casa de Pensii şi Casa de Sănătate, urmând ca instituţiile să îşi ia singure informaţiile necesare de la Ministerul Finanţelor.

Măsura ar urma să simplifice relația mediului de afaceri cu administrația publică, în sensul reducerii birocrației.

Mai concret, se dorește eliminarea adeverinţei de la angajator necesară la Casa de Pensii şi Casa de Sănătate.

”Să nu trimită omul pe drumuri”

”Să nu mai pui angajatul să ia adeverinţă de muncă de la compania unde lucrează când se duce la Casa de Pensii şi la Casa de Sănătate, ci Casa de Pensii şi Casa de Sănătate să îşi ia informaţiile despre beneficiarul serviciului din Declaraţia 112, care conţine toate informaţiile necesare”, a explicat Ludovic Orban, în urma unei întâlniri la Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.

”Deci practic să se ducă la baza de date a Ministerului Finanţelor şi să nu trimită omul pe drumuri, să genereze costuri pentru companii să angajeze persoane care să elibereze nişte adeverinţe care nu sunt necesare”, a adăugat Premierul.

Bază de date extinsă

În context, trebuie precizat faptul că un ordin de ministru emis de Violeta Alexandru, ministrul Muncii, simplifică deja procedurile birocratice, începând cu data de 1 ianuarie 2020, prin alcătuirea unei baze de date extinse.

Astfel, persoanele fizice care vor să ceară pensie sau șomaj nu mai au nevoie de adeverințe de vechime pentru a cere aceste drepturi.

Violeta Alexandru a arătat că a dispus accesul Casei de Pensii la o bază de date cu informații extinse, pentru ca oamenii să nu mai fie nevoiți să își procure singuri diferite adeverințe:

”Respect pentru cetățean”

”Nu accept ca o persoană care trebuie să primească, la timp, indemnizație, pensie, ajutor de șomaj să meargă personal după diferite adeverințe sau să aștepte ca o instituție să îi comunice alteia diferite informații.

Fac un prim pas de simplificare din respect pentru cetățean: toate instituțiile din coordonarea Ministerului Muncii iau, pe baza unei parole de acces, datele necesare despre situația solicitantului, direct din Revisal”, a declarat ea.