Pe măsură ce piața își continuă dezvoltarea accelerată, publicul din România se familiarizează cu serviciile disponibile. Această cerere în creștere va duce, în timp, la facilitarea accesului la servicii medicale specializate pentru un număr din ce în ce mai mare de persoane. Pe de altă parte, este important de menționat că intensificarea investițiilor străine în sistemul privat de sănătate, fie că vorbim despre compania noastră, fie că vorbim despre investitorii străini din Statele Unite ale Americii sau din Europa de Vest, a dus la o creştere vizibilă a standardului de calitate în industria sănătăţii”, a spus Adrian Peake.

Referindu-se la la abonamentele medicale corporate, acesta a subliniat că reprezintă cea mai importantă cotă din acest sector, iar situația se va menține pe termen mediu. ”Este dificil să oferim o descriere a modului în care este structurată piața abonamentelor medicale corporate, întrucât fiecare operator are propria strategie pentru produsele și serviciile pe care le oferă. Rareori întâlnim două abonamente corporate identice, întrucât dimensiunea unei companii și numărul său de angajați nu reprezintă singurele variabile care influențează abonamentul medical pentru care aceasta optează”, a adăugat Peake.

De exemplu, în cazul unei companii cu 250 de angajați, prețul se poate situa oriunde de la 3 euro la 40 de euro per angajat lunar, însă variază semnificativ în funcție de complexitatea pachetelor și de profilul angajaților – numărul de bărbați și femei, vârsta și alți indicatori. De asemenea, aceeași companie poate opta pentru mai multe pachete diferite.

”Prestaţiile clinicilor private au trecut de la oportunitate la necesitate. Iniţial, era doar un mod mai civilizat de a accesa consultaţii la medici de renume, dar treptat a devenit abordarea standard pentru partea de consultaţii”, spunea și Sergiu Neguţ, decan al Maastricht School of Management şi fost director general adjunct al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, într-un interviu anterior pentru Capital.

Bineînţeles a fost o lungă perioadă în care companiile de servicii medicale au încercat arate pot mai mult şi, de la obstetrică la neurochirurgie, au ţinut demonstreze performanţa medicală, aşa încât o pătură din ce în ce mai consistentă de pacienţi preferă privatul şi pentru intervenţii chirurgicale, în ciuda costului ridicat.