Premierul Emil Boc s-a declarat nemulţumit, în această dimineaţă, de întârzierile la termenele de finalizare a lucrărilor la autostrada Timişoara – Arad, în condiţiile în care acestea trebuiau finalizate în luna iulie iar în momentul de faţă, lucrările sunt executate în proporţie de 80%.

Arad-Timișoara nu este singura autostradă pe care ar fi trebuit deja să circulăm, dar pe care constructorii l-au amânat. Constructorul a încercat să invoce ca motive de întârziere vremea, deşi în vestul ţării nu au fost probleme, fiind secetă de la începutul verii, precum şi unele lucrări arheologice care au intervenit în cadrul şantierului şi promiţând că la data de 15 decembrie se va putea circula pe acest tronson.

Ce ar trebui făcut când un constructor nu predă lucrarea la timp?

Vom discuta în şedinţa de Guvern, la Bucureşti, asupra măsurilor pe care le vom lua împotriva constructorului. Nu mai putem accepta întârzieri. Degeaba mai fixăm termene dacă nu le respectăm. Acest tronson este unul uşor, de şes, care nu ridică probleme deosebite, nu e zonă de munte. Vremea a fost, de asemenea, foarte bună şi nu a existat niciun motiv de întârziere’, a spus Boc.

Sunt sancțiunile o soluție?

Cea mai simplă metodă de "grăbire a lucrărilor" este de a-i sancționa pe contructori. Anca boagiu a început deja să dea amenzi pentru nefinalizarea lucrărilor la timp.

O altă metodă ar fi interzicea constructorului de a mai participa la viitoarele licitațiii. E ca și cum un zugrav nu ți-a terminat de zugrăvit la timp în apartament și data viitoare nu mai apelezi la el. Problema este însă că opțiunile de alegere se restrâng tot mai mult, în acest caz.

DEZBATERE DESPRE AUTOSTRĂZI: Ce să facem ca să avem autostrăzi construite la timp?