Producătorul de materiale de construcţii Den Braven România a raportat pentru anul trecut vânzări totale de 30,8 mil. euro, în scădere cu 8% faţă de 2008, ajutat de exporturi, care au avansat cu 33%, potrivit unui comunicat al companiei.

Exporturile de spume poliuretanice, produs utilizat în montajul de tâmplărie de uşi şi ferestre, au avansat cu 54% în volum şi cu 43% ca valoare, până la 10,6 mil. euro, în timp ce exporturile totale ale companiei au crescut cu 33%, la 12,1 mil. euro.

“Exporturile reprezintă o componentă determinantă în strategia grupului Den Braven, acesta fiind şi motivul pentru care, în 2007, a fost deschisă în România singura fabrică din sud-estul Europei a grupului. Creşterea cu 33% a vânzărilor la export este  semnificativă, ţinând cont de situaţia economică actuală, anul trecut am intrat pe alte nouă pieţe, exportăm acum în 29 de ţări, şi vom continua extinderea şi în 2010”, a declarat Adrian State (foto), directorul general al Den Braven România.

Compania şi-a crescut vânzările pe zona spumelor poliuretanice cu 15%, pănă la nivelul de 15,4 mil. euro.

Investiţii de 20 mil. euro

“Puteam să ne menţinem vânzările la nivelul celor din 2008, pentru că aveam comenzi suficiente, însă, din cauza problemelor legate de colectarea banilor, am decis să ne selectăm clienţii foarte atent şi am renunţat să livrăm unor firme în care nu aveam încredere că pot să-şi achite facturile la timp”, a afirmat Adrian State.

Firma a deschis anul trecut două filiale noi, la Oradea şi Baia Mare, care vor funcţiona alături de celelalte opt puncte de lucru înfiinţate anterior. Valoarea totală a investiţiilor Den Braven de la intrarea pe piaţa românească, în 1997, se ridică la aproximativ 20 mil. euro.

Principalii competitori ai Den Braven, pe piaţa românească, sunt Henkel, Selena şi Soudal.