Cu alte cuvinte, scurta istorie a netbook-urilor va lua sfârşit, după ce produsele care se află acum în depozite vor fi vândute. Asus şi Acer erau singurele firme care mai lansau Netbook, în timp ce Dell, HP şi Samsung trecuseră deja la fabricarea de tablete.

Asia şi America de Sud rămâseseră singurele pieţe care mai aveau loc pentru aceste produse, dar în ultimul an şi ele au fost luate cu asalt de tabletele Android ieftine şi de smartphone.

Lansate în anul 2007, netbook-urile au fost apreciate pentru portabilitatea lor şi pentru durata de viaţă mai ridicata a bateriei, comparativ cu laptopurile. În plus, şi preţul şi dimensiunile erau mai mici (ecran cu diagonală între 5 -12 inch, cântăreşte 1 kg).

Între timp, şi laptopurile au devenit din ce în ce mai subţiri şi mai performante, iar clienţii nu au mai fost atraşi de netbook.

După anii 2008 şi 2009, când netbook-ul a făcut furori, a urmat declinul din 2010, vânzările scăzând foarte mult.

Netbook-ul a ajuns să fie considerat un produs vechi, demodat, ;i după ce Apple a anunţat lansarea iPad, iar alte companii au scos pe piaţă diferite tablete.

Şi datele IDC, Hewlett-Packard (HP), arată că suntem în era tabletelor – vânzările de PC-uri au scăzut pentru prima dată în ultimii 15 ani.

Cererea de PC-uri nu a fost sprijinită semnificativ de lansarea sistemului de operare Windows 8, la sfrşitul lunii octombrie, precizează IDC. Noua platforma software a Microsoft este prima generaţie a Windows dezvoltată pentru interfaţa cu ecran tactil şi optimizată pentru tablete.

"Pierduţi în lupta de a încerca să promoveze un PC focusat pe interfaţa touch, producătorii nu au pus suficient de mult accent pe celelalte caracteristici ale platformei, pe siguranţă, fiabilitate şi eficienţă", comentează analistul Jay Chou de la IDC.

Sursa: Business Insider