Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

De ce nu circulă trenurile în România la viteză maximă

Autor: | | 0 Comentarii | 1648 Vizualizari

Dacă în alte țări trenurile circulă cu viteze de 600 de kilometri la oră, la noi lucrurile stau mult mai rău. Viteza medie a trenurilor, în România, este de 45 de kilometri pe oră. Iar în plină vară, din cauza căldurii şi stării avansare de degradare a şinelor, garniturile circulă cu doar 20 de kilometri pe oră.

Avem însă şi trenuri adaptate epocii în care trăim. Societatea feroviară Astra Trans Carpatic (ATC) Arad a anunţat că în decembrie va lansa o cursă cu automotoare de lux pe traseul Timişoara – Arad – Oradea – Cluj. Trenul poate circula cu până la 200 de kilometri pe oră. Compania a pus în circulaţie sâmbătă primul automotor achiziţionat, pe ruta Timişoara – Arad - Satu Mare - Baia Mare, oferind condiţii considerate de lux de către pasageri.

Vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire. Automotoarele pot circula cu 200 km/h, însă infrastructura din România nu permite acest lucru. Toate biletele pe noua rută, au fost vândute până în noiembrie. Celelalte garnituri cumpărate vor fi puse în circulaţie până în aprilie 2019, urmând să fie deschise rute noi.

ATC a lansat, în 2017, prima sa rută feroviară, Arad - Bucureşti, dar peste vară trenurile circulau până la Mangalia, conform Club Feroviar. A doua rută deschisă este între Bucureşti şi Braşov. ATC operează trenuri InterRegio pe secţiile interoperabile Bucureşti – Craiova şi Bucureşti – Braşov, în urma contractului de servicii publice încheiat cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

 Reţeaua de căi ferate din România este a şaptea ca mărime din Uniunea Europeană, cu o lungime totală de 20.077 kilometri de linii.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

29 august 2018

Operatorii de transport ameninţă cu proteste

Transporturi si Infrastructura

28 august 2018

ANUNȚ de ultimă oră. Un nou coridor feroviar va traversa România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.