Zona de start s-a aflat la barajul de lângă Aqua Park Cluj unde atmosfera era încărcată de energie mulțumită tuturor echipelor care lucrau la mașini sau se bucurau de priveliște. Spiritul de echipă domina iar entuziasmul era accentuat de vremea bună și foarte diferită în comparație cu ziua precedentă. La cursă au participat și Simone Tempestini, pilot român de origine italiană și Bogdan Marișca. Ambii s-au dovedit a fi o prezență plăcută și sociabilă dar și piloți cu o dexteritate aparte. Deși piloții aflați la eveniment sunt experimentați pentru unii dintre aceștia curbele s-au dovedit a fi o adevărată provocare.

În Shakedown-ul antecedent start-ului am avut plăcerea (și emoția) de a fi copilot într-un Ford Fiesta R5 pentru Cătălin Grigoriu, care a abordat cu încredere și pricepere traseul de început. Totuși, mulțumită dexterității șoferului emoția a fost rapid înlocuită de încredere și distracție.

„Mărișel e o probă care nu s-a mai ținut de mult în acest sens. Începe cu doua ace de păr, după care este rapidă, lată, cu o coborâre de mare viteză, prevăzută cu șicane, apoi se trece pe Barajul Beliș, după care urmează alternanțe de viraje rapide urmate de câte un viraj mai lent. De la intersecția cu Mărișel, drumul de schimbă, este mai îngust, avem din nou urcare cu câteva viraje mai lente după care urmează o ușoară coborâre cu viraje rapide, urmate spre final, de o serie de viraje de viteză medie. O probă în care se vor atinge viteze mari, motiv pentru care orice greșeală va fi greu de corectat”, a declarat Bogdan Marișca.

Totuși evenimentul nu a fost lipsit de dificultăți tehnice. Prima cursă a fost anulată din cauza imposibilității de comunicare la distanță, lucru care a nu a reușit sa diminueze din atmosfera și adrenalina celorlalte curse.

„Dângău în configurația aceasta cu Valea Fericirii și partea clasică în coborâre, este deosebită și este o probă pe care nu o întâlnești nicăieri. Din punct de vedere sportiv este extrem de complexă și grea. Începutul ei este destul de îngust, cu viraje lungi în coborâre unde contează foarte mult echilibrul mașinii. Apoi în Valea Fericirii devine rapidă, cu viraje înguste și scurte. De la Mănăstireni spre Căpușu Mare, viteza crește și mai mult: se deschide într-un drum ușor denivelat și urmează o intersecție la stânga, iar de aici începe distracția. Aici simți cu adevărat cât de importantă este relația dintre pilot, copilot și mașină. Este o coborâre nebună plină de viraje mascate, unde dictarea și informațiile pe care le primești de la copilot sunt extrem de importante. Concentrarea pe care trebuie să o ai ca pilot este foarte mare și doar astfel poți menține traseele corecte pentru o abordare eficientă a virajelor. Am parcurs această probă în 2015 de două ori și de atunci am visat la ea în fiecare an. Îmi amintesc că senzațiile pe care le-am avut atunci, nu le-am mai avut niciodată, pe nicio altă probă”, a declarat Simone Tempestini.

Pentru mai multe informații legate de eveniment și trasee, puteți vizita site-ul oficial.

Te-ar putea interesa și: