Vânzările afacerii fondate în urmă cu peste 80 de  ani – în 1930, în timpul unei crize poate la fel de turbulentă ca și cea de azi, opt bancheri și oameni de afaceri construiau Fabrica de Creioane de la Sibiu -, au scăzut cu 65,8% anul trecut, comparativ cu 2011, când firma înregistra afaceri de 3,19 mil. euro și un profit net de 3.308 euro.  În plus, și numărul angajaților s-a înjumătățit, de la 122 în 2011, la 60 în 2012.
Vânzările pe piața românească – invadată de produse ieftine, chinezești -, au scăzut semnificativ, iar producția fabricii s-a îndreptat, încet – încet, după privatizarea din 1996, spre export. Iar prețurile de dumping ale chinezilor abia permit companiei să intre și în statele din regiune. Potrivit informațiilor făcute publice în urmă cu doi ani, peste 70% din creioanele fabricate de Euro Pencils ajung pe piețe ca Germania, Austria, Rusia sau Cehia. Pe piețele externe, concurenții sunt cehii de la Koh‑I-Noor și nemții de la Lyra, însă cei care scriu regulile cu creionul rămân invadatorii de la răsărit.
Spre exemplu, dacă Euro Pencils vinde un creion cu 10 eurocenți, producătorii chinezi vin cu oferta de 6 eurocenți. Iar chinezii mai au un avantaj – hiper și supermarketurile, care nu primesc producători cu ofertă restrânsă, ci doar pe cei care au 100–150 de produse. Consecința? Deși deține singura fabrică din România, Euro Pencils are cotă de piață în România de doar 5%, conform ultimului studiu de piață de acum cinci ani.
În era digitalizării, Euro Pencils produce în jur de 25 de milioane de creioane anual. Cele mai mari comenzi sunt la cre­ioanele profesionale, cum ar fi cele dul­gher, care sunt cele mai profitabile, și la creioanele individualizate, cum sunt cele de la Ikea. Unul din cele mai cunoscute produse ale Euro Pencils este și creionul dermatograf Ada.


Te-ar putea interesa și: